Infolinia PR informuje tylko o ofercie PR

Infolinia PR informuje tylko o ofercie PR

10 stycznia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Przewozy Regionalne uruchomiły 1 stycznia infolinię, która informuje jedynie o połączeniach realizowanych przez Przewozy Regionalne. Spółka uruchomiła własną informację telefoniczną, ponieważ PKP Intercity – operator znanej od 2009 r. informacji kolejowej – miało zaprzestać udzielania informacji o jej pociągach. O co chodzi? Jak zawsze, o pieniądze.

Fot. imageafter.com

Nowa infolinia PR dostępna jest pod numerem 703 20 20 20 (opłata za minutę połączenia kosztuje 1,29 zł brutto). Abonenci sieci  T-Mobile dodzwonią się do niej pod innym numerem – 703 203 800. Podczas próby poznania oferty przewozowej, konsultanci informują jedynie o pociągach uruchamianych przez PR. Zapytani o ofertę konkurenta odpowiadają, że nie dysponują rozkładami jazdy innych przewoźników.

Bez porozumienia
Dlaczego PR zdecydowały się na uruchomienie własnej, samodzielnej infolinii, chociaż można poznać ich ofertę przewozową pod znanym od dawna numerem infolinii kolejowej 19-757 (1,29 zł za minutę), prowadzonej przez PKP Intercity? Julia Wolska z biura prasowego PR tłumaczy, że do stworzenia własnej informacji telefonicznej skłonił PR fakt, że PKP Intercity zamierza zaprzestać udzielania informacji o pociągach samorządowego przewoźnika. Miało to nastąpić na początku 2013 roku. PR dowiedziały się o tym fakcie, gdy PKP Polskie Linie Kolejowe poprosiły o podanie numeru telefonu dla klientów PR, który ma być zamieszczony na plakatach stacyjnych. - PR były za utrzymaniem wspólnej infolinii, lecz spotkania i korespondencja z PKP IC nie przyniosły rezultatu – informuje Julia Wolska.

Stara linia po staremu
Zapytaliśmy o komentarz drugą stronę sporu. Michał Wrzosek z PKP Intercity, podkreśla, że infolinia  PKP IC w dalszym ciągu udziela informacji o ofercie Przewozów Regionalnych. Ale przyznaje on, że podłoże sprawy ma kontekst finansowy. - Pomimo wykonywania na rzecz PR pewnej usługi, spółka ta od 2009 roku nie partycypuje w kosztach prowadzenia infolinii przez PKP Intercity. Mimo naszych apeli o współpracę, przewoźnik wolał uruchomić własną infolinię, która nie informuje o usługach PKP IC. Uważamy, że jest to przede wszystkim działanie nie służące klientom, którzy korzystają na co dzień z oferty obu przewoźników – dodaje Michał Wrzosek.

Aktualizacja
Przewozy Regionalne poinformowały, że przez rok otrzymywały z PKP Intercity faktury do zapłacania za świadczone przez infolinię usługi. Pierwsza faktura wpłynęła do spółki w maju (za okres styczeń - maj 2012) Spólka jednak nie regulawała należności, gdyż wysokość opłat była przez długi okres przedmiotem negocjacji. Sprawa do tej pory nie została uregulowana.