Pierwszego lutego krakowska spółka ma zainaugurować pracę sterowanego cyfrowo bramowego centrum obróbczego FRUNZQ 250-LS/16.
Uruchomienie nowej linii produkcyjnej pozwoli na pięciokrotne zwiększenie szybkości oraz ponad dwukrotne zwiększenie możliwości obróbczych dotyczących długich elementów rozjazdowych przy wykorzystaniu najnowocześniejszych systemów mocowania. W ten sposób najdłuższe frezowane elementy mogą mieć prawie 40 metrów.
- Dzięki optymalizacji czasu, zużycia energii i koniecznego zaangażowania kadry możliwe będzie znaczące obniżenie kosztów produkcji – tłumaczy Jacek Paś, dyrektor ds. technicznych w KZN "Bieżanów". - I co najważniejsze, zapewnienie obróbki innowacyjnego staliwa binitycznego, materiału zapewniającego rewelacyjną trwałość użytkową nawierzchni szynowej poprzez m.in. dobrą spawalność, wysoką plastyczność, łatwą regenerację, niską ścieralność oraz odporność na uderzenia i pęknięcia – dodaje.
KZN "Bieżanów" już od dłuższego czasu rozszerza swoją działalność daleko poza budowę rozjazdów. Spółka uzyskała świadectwa dopuszczenia dla rozjazdów o promieniach skrętu 1200 i 500 metrów adresowanych dla wyższych prędkości. Ponadto, funkcjonująca w ramach Grupy KZN Nasycalnia Podkładów w Czeremsze we wrześniu ubiegłego roku uruchomiła innowacyjną linię produkcyjną do precyzyjnego nawiercania drewnianych rozjazdów kolejowych.