Transport miejski Metro Warszawskie wyremontuje tabor

Metro Warszawskie wyremontuje tabor

31 stycznia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Zarządca stołecznej podziemnej kolejki zamierza przeznaczyć ponad 1,2 mln złotych na sfinansowanie zakupu części zamiennych do wagonów metra „serii 81”. Metro Warszawskie właśnie ogłosiło przetarg w tej sprawie.

Fot. Ania, Wikimedia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa do magazynu loco na Stacji Techniczno - Postojowej Kabaty w Warszawie fabrycznie nowych części zamiennych do wagonów metra serii 81, w podziale na sześć zadań:

Zadanie I: - dostawa części elektronicznych,
Zadanie II: - dostawa części mechanicznych,
Zadanie III: - dostawa części elektrycznych,
Zadanie IV: - dostawa części pneumatycznych,
Zadanie V: - dostawa części podlegających regulacjom ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym,
Zadanie VI: - dostawa części elektronicznych (z oprogramowaniem), podlegających regulacjom ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.

Rozpoczęcie dostaw ma się rozpocząć 2 kwietnia i zakończyć się 10 grudnia 2013 r. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 400 tys. euro bez VAT. Oferty można składać do 11 marca 2013 r. do godz. 12.00.

Wagony serii 81 używane w metrze produkowane są w Rosji w zakładach Wagonmasz z Petersburga i Metrowagonmasz z Mytiszczi od 1976 r. Od tego czasu pojazdy te doczekały się kilku wersji i modyfikacji. Wagony są konstrukcji całkowicie stalowej, wyposażone w dwa wózki dwuosiowe i budowane w dwóch wersjach - z kabiną maszynisty (81–717) i bez niej (81–714). Każdy z nich przystosowany jest do sterowania wielokrotnego i możliwe jest tworzenie składów od minimum 2 do maksymalnie 8 wagonów.  Prędkość konstrukcyjna wagonów wynosi 90 km/h.

Wagony produkcji rosyjskiej serii 81 w stołecznym metrze jeździły od 1995 r.  w składach 4-wagonowych, ale w 2006 r. spółka Metro Warszawskie podpisało umowy o kupnie 30 nowych wagonów, powiększających dotychczasowe składy do 6-wagonowych. Pierwsze powiększone składy zostały oddane do eksploatacji w lutym 2007 r.