Aż 13 firm złożyło swoje oferty w przetargu na budowę nowej linii tramwajowej w Bydgoszczy, która połączy centrum miasta z dzielnicą Fordon.
Przetarg dotyczy wykonania linii tramwajowej o długości 9,5 km, wraz z pętlami, przystankami, systemem zasilania tramwajów oraz przebudową układu drogowego w ciągu ulic Fordońskiej, Lewińskiego, Akademickiej, Andersa i węzłem integracyjnym w obszarze stacji kolejowej Bydgoszcz Wschód. Wartość inwestycji to ponad 368,886 mln zł z czego 209,768 mln zł stanowi unijne dofinansowanie.
Firmy, które zdecydowały się wystartować w przetargu:
- FCC Construccion, S.A.
- Konsorcjum Ortiz Construcciones y Proyectos S.A. wraz z Contratas y Servicios Ferroviarios S.A., VIMAC S.A. oraz Assignia Infraestructuras S.A.
- Konsorcjum Budimex S.A. wraz z Ferrovial Agroman, S.A.
- Konsorcjum Skanska S.A. wraz z Skanska a.s.
- Konsorcjum SALCEF Polska Sp. z o.o. wraz z SALCEF Construzioni Eoili E Ferroviarie S.p.A, Przedsiębiorstwem Robót Inżynieryjno-budowlanych EXPORT-PRIBEX Sp. z o.o., Przedsiębiorstwem Robót Inżynieryjnych 7 Sp. z o.o oraz UAB Alkesta.
- Konsorcjum Strabag Sp. z o.o. wraz z Viamont DSP a.s.,
- Konsorcjum Astaldi S.p.A. wraz z Gulermak Agir Sanay I Insaat Ve Taahhut A.S.-Gulermark Przemysł Ciężki, Budownictwo i Wykonawstwo S.A.
- Konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "POL_AQUA" S.A. wraz z Dragados S.A., Vias Y Construcciones S.A. oraz Electren S.A.
- Konsorcjum ZUE S.A. wraz z Bilfinger Berger Budownictwo S.A., Przedsiębiorstwem Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A. oraz Bilfinger Construction GmbH
- Konsorcjum Przedsiębiorstwa Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. wraz z Trakcja S.A., Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. oraz Przedsiębiorstwa Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z o.o.
- Konsorcjum EUROVIA POLSKA S.A. wraz z EUROVIA CS a.s.
- Konsorcjum Firmy "Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o. wraz z Przedsiębiorstwem Robót Mostowych "Mosty Łódź" S.A., Feroco Spółka Akcyjna, Przedsiębiorstwem Inżynieryjnych Robót Kolejowych "TOR-KRAK" Sp. z o.o., Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. oraz Metrostav a.s.
- Konsorcjum NDI SA wraz z Construcciones y Promociones Balzola, firmą SPAW-TOR, PNUIK Kraków oraz TRANSKOL Sp. z o. o.
Spośród firm, które zgłosiły się do I etapu, realizator przetargu wybierze pięć, które zaprosi do II etapu. Każdy z wybranych podmiotów będzie musiał wpłacić wadium o wysokości 3 mln zł. Firma, która zwycięży w drugim etapie będzie miała 24 miesiące na realizację zadania. Jedynym kryterium w przetargu jest najniższa cena.
Na początku stycznia został wybrany inżynier kontraktu inwestycji. Został nim konsorcjum firm ECMG – oddział w Wiedniu wraz z IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo z Wrocławia. Kontrakt jest wart 1,2 mln zł.