Współpraca – kluczem do sukcesu

Współpraca – kluczem do sukcesu

03 marca 2013
PODZIEL SIĘ

Zamawiana przez samorząd praca eksploatacyjna jest z roku na rok coraz większa – zapewnia Justyna Mądry, dyrektor Lubelskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

fot. Michał Wójcicki

Pani dyrektor, jak się współpracuje z ZLK w Lublinie?

Uważam, że świetnie, oby taka współpraca była w pozostałych zakładach. Kluczem do sukcesu jest współpraca. Zarządca infrastruktury na Lubelszczyźnie czuje problemy mieszkańców regionu, a nie ślepo utrzymuje stan zastany, m.in. wspólnie z dyrektorem ZLK w Lublinie objeżdżaliśmy linie,  które miały być rewitalizowane.

Jako przykład dobrej współpracy z ZLK mogę podać przystanek w Izbicy, który od miasta był oddalony o około kilometr, a w mieście w samym centrum zlokalizowany był (i jest) dworzec PKS. Wiadomo, co wybierał podróżny. Dzięki współpracy przystanek został przesunięty – jest naprzeciwko przystanku PKS i kościoła. Podróżny ma wybór, a rosnąca liczba pasażerów kolei wskazuje, że wybrał pociąg.

Właśnie, PR Lublin jako jeden z zakładów przewozi z roku na rok więcej pasażerów niż w roku poprzednim.
W 2011 r. przewieźliśmy około 2,74 mln pasażerów. W ciągu 10 miesięcy 2012 r. mieliśmy na koncie już przewiezionych 2,99 mln osób. Szacujemy, że w roku ubiegłym przewieźliśmy o 7,5 proc. osób więcej niż w 2011 r. Ze statystyk wynika, że ta tendencja wzrostowa się utrzymuje i zakładamy, że w tym roku wzrośnie nam ta liczba o 9,6 proc.

Cieszymy się, bo pozyskujemy nowych, stałych klientów, co odzwierciedla się w statystykach biletów okresowych.

Tego wzrostu nie byłoby bez m.in. dobrej współpracy z marszałkiem województwa.

Rzeczywiście, współpraca z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego układa nam się dość dobrze. Zamawiany przez samorząd lubelski rozkład jazdy co roku wnosi nowe połączenia. W 2011 r. było to połączenie do Zamościa i Bełżca oraz bezpośrednie połączenie z Rzeszowem, w ubiegłym roku zaś – dodatkowo przez Roztocze wydłużono relacje pociągów i połączono Zamość z Jarosławiem i Rzeszowem. Do umowy samorządowej włączono też pociągi interREGIO do Warszawy oraz pociągi w ruchu transgranicznym w relacji Terespol – Brześć.

W 2013 r. rozszerzono też ofertę o połączenia do Lubartowa, które rozstaną uruchomione 1 kwietnia oraz połączenie do portu lotniczego w Świdniku, po oficjalnym oddaniu linii do eksploatacji.

Zamawiana praca eksploatacyjna co roku jest większa, więc z pewnością to przekłada się na wzrost liczby przewiezionych pasażerów i przychody.