Wznawiają roboty na linii Warszawa – Skierniewice

Wznawiają roboty na linii Warszawa – Skierniewice

24 maja 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Na początku czerwca PKP Polskie Linie Kolejowe wznowią prace budowlane związane z modernizacją połączenia Warszawa Zachodnia – Skierniewice.

Fot. Dominik Skudlarski

To ostatnie zadanie, które pozwoli skrócić czas przejazdu najszybszymi pociągami z Łodzi do stolicy do około 70 minut. Przerwa w realizacji była spowodowana upadłością lidera konsorcjum odpowiedzialnego za prowadzenie robót budowlanych.

W pierwszych dniach czerwca na odcinku Żyrardów – Sucha Żyrardowska rozpoczną się prace modernizacyjne polegające na przebudowie układu torowego, wymianie sieci trakcyjnej czy systemu sterowania ruchem pociągów. Obecnie PKP PLK prowadzą prace, związane z modernizacją systemu sterowania ruchem kolejowym w okolicach stacji Radziwiłłów Mazowiecki.

Złożone przez PKP PLK wnioski o pozwolenie na budowę wskazują, że w najbliższych miesiącach rozpoczną się kolejne roboty na następnych odcinkach: na stacji Żyrardów i  na szlaku Sucha Żyrarodwska – Radziwiłłów Mazowiecki. Kolejne wnioski budowlane, zaktualizowane po wprowadzeniu nowych norm akustycznych, dotyczą odcinków Warszawa Włochy – Pruszków,  Pruszków – Grodzisk Mazowiecki i stacji Grodzisk Mazowiecki. Zakończenie prac na odcinku od Warszawy Zachodniej do Grodziska Mazowieckiego jest planowane na IV kwartał 2014 roku.

Ostateczne zakończenie prac budowlanych między Grodziskiem Mazowieckim a Żyradowem jest planowane na III kwartał 2015 roku. W ramach wcześniejszych prac związanych z modernizacją trasy Warszawa Zachodnia – Skierniewice PKP PLK zakończyły prace torowe między Skierniewicami a Radziwiłłowem Mazowieckim oraz na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Włochy. Pierwotny termin zakończenia prac budowlanych, zaplanowany przed ogłoszeniem upadłości przez lidera konsorcjum - PNI to listopad 2013 roku.

Kontrakt na modernizację liczącej ponad 57 km trasy Warszawa Zachodnia – Skierniewice o wartości 857 230 000,00 zł netto (1 061 400 000 zł brutto) obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych, ziemnych, torowych, montaż urządzeń automatyki kolejowej, wymianę sieci trakcyjnej, a także modernizację obiektów inżynieryjnych oraz peronów i przejazdów. Przeprowadzona zmiana szerokości między torami i przebudowa układów torowych na stacjach i posterunkach ruchu pozwala na zwiększenie prędkości jazdy pociągów do 160 km/h.