TMS inwestuje w nową serię lokomotyw 2ES20

TMS inwestuje w nową serię lokomotyw 2ES20

02 czerwca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Największy producent taboru kolejowego w Rosji, spółka Transmashholding (TMS) będzie produkować dwusystemową, elektryczną lokomotywę towarową z asynchronicznymi silnikami trakcyjnymi.

Fot. Transmashholding

Porozumienie w tej sprawie, oprócz Transmashholding, zawarły Koleje Rosyjskie (RŻD) i firma Alstom Transport, którzy posiadają po 25 proc. udziałów w TMS. Dokument podpisali Władymir Jakunin, prezydent Kolei Rosyjskich, Andriej Bokarjow, szef Transmashholding oraz Henri Poupart-Lafarge, prezes Alstom Transport. Uroczystość odbyła się 30 maja w Soczi podczas konferencji będącej częścią VIII Międzynarodowego Forum „Partnerstwo Strategiczne 1520”

- Specjalna grupa robocza rozpoczęła już prace przygotowawcze do stworzenia technicznych specyfikacji, które później będą musiały przejść weryfikację i zostać zatwierdzone – powiedział po podpisaniu Władymir Jakunin. 

Zakłada się, że niezbędna dokumentacja będzie gotowa do września tego roku, natomiast w marcu 2014 r. ma zakończyć się budowa pierwszej lokomotywy. Pojazd powinien już od grudnia przyszłego roku prowadzić składy towarowe Kolei Rosyjskich.

Produkcją lokomotyw zajmie się Novocherkassk Electric Locomotive Plant (NEVZ), spółka-córka Transmashholding. Główne komponenty pojazdu, włącznie z silnikiem będą wytwarzane na terenie Rosji.

Dwusystemowa lokomotywa będzie przystosowana do sieci o napięciu 3 kV i 25 kV. Dzięki temu rozwiązaniu składy towarowe Kolei Rosyjskich prowadzone 2ES20 zaoszczędzą czas, który obecnie jest tracony na zmianę lokomotyw na granicy dwóch odmiennych systemów zasilania sieci. Dodatkowe oszczędności ma przynieść redukcja kosztów związanych z utrzymaniem.