Łódź Fabryczna: wzrosła wydajność pracy

Łódź Fabryczna: wzrosła wydajność pracy

09 września 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Na budowie nowego dworca Łódź Fabryczna stanęły dwa węzły betoniarskie, które wypłyną na poprawę wydajności pracy przy budowie całego węzła multimodalnego. Do wzniesienia konstrukcji wykorzystanych zostanie ok. 750 tys. m3 betonu.

Fot. nlf-b2.pl

Umiejscowienie węzłów betoniarskich na budowie pozwoliło na znaczne skrócenie czasów betonowania z uwagi na wyeliminowanie czasu potrzebnego na transport, co w przypadku inwestycji prowadzonej w centrum miasta ma ogromne znaczenie.

Łączna wydajności produkcji obu węzłów betoniarskich wynosi ok. 180 m3 mieszanki betonowej na godzinę. W skład każdego z nich wchodzą po cztery 100-tonowe silosy na cement i dodatki, cztery dozatory kruszywa oraz „serce” węzła czyli mieszalnik dwuwałowy o maksymalnej pojemności 2,25 m3 .

Mieszanka betonowa układana na poszczególnych działkach roboczych konstruowanego stropu na poziomie - 8, jest złożona z kilku składników. Część z nich w formie sypkiej, np. cement i popiół, jest przechowywana w silosach. Pozostałe składniki, takie jak kruszywo i piasek, znajdują się na utwardzonym placu węzła, a następnie ładowarką podawane są do zasypników.

Produkcja mieszanki betonowej jest skomputeryzowana i odbywa się pod ścisłą kontrolą operatora węzła betoniarskiego. Ponadto nad jakością produkcji czuwają również technolog producenta betonów oraz inżynier ds. materiałowych generalnego wykonawcy NLF Torpol-Astaldi. Poszczególne składniki mieszanki są automatycznie odmierzane w ilościach wskazanych przez operatora węzła, a następnie transportowane do mieszalnika, z zachowaniem kolejności: kruszywo, piasek, cement, woda, domieszki. Zważone kruszywa, cement, woda oraz domieszki poprawiające urabialność mieszanki betonowej są mieszane przez około 45 sekund. Powstały w ten sposób zarób trafia do oczekującej na ładunek betoniarki, potocznie zwanej gruszką. W gruszce mieści się - w zależności od jej rodzaju - od 7do 11 m3 mieszanki betonowej. Suche betony, takie jak stabilizacja lub chudy beton drogowy, przewożone są w samochodach samowyładowczych (wywrotki). Produkcja podlega kontroli wewnętrznej zgodnie z zasadami Zakładowej Kontroli Produkcji. 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Warszawa wprowadza ulgi dla rodzin wielodzietnych Warszawa wprowadza ulgi dla rodzin wielodzietnych
Następny artykuł Kto pojedzie do stacji Gdańsk Stadion EXPO? Kto pojedzie do stacji Gdańsk Stadion EXPO?