Grupa PKP Cargo Logistics wraz z partnerami Far East Land Bridge i RŻD Logistics uruchamia stałe połączenie z Chinami. Pierwszy pociąg po dwóch tygodniach podróży dotarł do Warszawy 14 października.
Pierwszy pociąg wyruszył z Suzhou w Chinach 1 października i zabrał ładunki w 43 kontenerach. Dotarł do Warszawy po niespełna dwóch tygodniach, a więc 14 października. Organizatorem przewozu z ramienia Grupy PKP Cargo Logistics jest firma Cargosped, która odpowiada w Grupie za przewozy intermodalne.
- Bardzo się cieszę, że możemy spotkać się na uroczystości przyjęcia pierwszego pociągu, który zacznie kursować cyklicznie na trasie Suzhou-Warszawa. Cieszę się, że firma Cargosped uczestniczy w tym przedsięwzięciu, gdyż jest to bardzo dobry przykład współpracy międzynarodowej: strony chińskiej, rosyjskiej, białoruskiej i polskiej – zaznaczył wiceminister transportu Andrzej Massel.
Na polskiej granicy ładunki przejął pociąg PKP Cargo. – Będzie to regularne, stałe połączenie. W ten sposób Grupa PKP Cargo Logistics kolejny raz pokazała, że jest liderem wśród firm logistycznych w Europie – mówi Łukasz Boroń, prezes spółki.
Pociąg będzie kursował między terminalem kontenerowym w Suzhou w Chinach, a terminalem Cargosped w Warszawie. Przedsięwzięcie jest owocem współpracy Cargospedu, Far East Land Bridge, RŻD Logistics z partnerami z Chin, Białorusi i Rosji.
- Razem z naszym partnerem RZD Logistics rozwijamy przewozy towarowe z Chin przez Rosję. Uruchomienie nowego połączenia z Warszawą było możliwe dzięki profesjonalnej obsłudze i współpracy z partnerami z Polski, Chin i Białorusi. Pociąg mógł dotrzeć w ciągu 14 dni, dzięki temu, że kolej w Rosji pozwala na pokonanie 1 tys. km w ciągu doby. Chcę przy tym podziękować naszym klientom za to, że uwierzyli w nasze wspólne możliwości - powiedział prezes Far East Land Bridge, Moshe Levy.
W ramach współpracy spółka Cargosped na terenie Polski będzie świadczyła usługi w zakresie przeładunku, kontroli technicznej, składowania, spedycji, a także organizacji transportu samochodowego z terminala do finalnych odbiorców.
- Nasi partnerzy w przyszłym roku chcą zwiększyć częstotliwość kursowania, nawet do kilku razy w tygodniu – mówi prezes Cargosped Daniel Ryczek.
Obecnie towary ze wschodniego wybrzeża Chin do Europy Zachodniej docierają morzem w ciągu ok. 35-40 dni. Daje to przewagę transportom kolejowym, szczególnie, gdy zleceniodawcy zależy na czasie.
- Aktualnie przeżywamy najlepszy od kilkudziesięciu lat okres rozkwitu handlu z Chinami. To co łączy Polaków i Chińczyków to jest wspólny duch przedsiębiorczości. Te wagony z kontenerami są na to dowodem – powiedział Sławomir Majman, prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. - Eksport chiński do Polski rośnie, ale co ważniejsze rośnie też polski eksport do Chin. W tym roku zwiększył się już o 18 proc. Dziękuję autorom tego przedsięwzięcia, które mam nadzieję przyczyni się do dalszego rozwoju współpracy między Polską a Chinami.