Szybsza jazda między Katowicami a Opolem

Szybsza jazda między Katowicami a Opolem

20 grudnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Pasażerowie na odcinku Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice będą podróżować szybciej, wygodniej i bezpieczniej. Wszystko to dzięki rewitalizacji prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Na pierwsze wyremontowane tory już wróciły pociągi.

Fot. PKP PLK

Kompleksowa wymiana torów i sieci trakcyjnej obejmuje odcinek o długości 35 km. Dzięki rewitalizacji zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości wprowadzone z powodu wyeksploatowania infrastruktury. Zrewitalizowany odcinek pociągi regionalne pokonają w około pół godziny, a międzywojewódzkie w 23 min. Podróż z Opola do Katowic wyniesie mniej niż 90 minut.

Pociągi jeżdżą już po wyremontowanym torze na odcinku Tarnów Opolski – Opole Groszowice.Wymieniono już nawierzchnię torową i sieć trakcyjną także na jednym torze na szlaku Błotnica Strzelecka – Strzelce Opolskie oraz kolejnym, na trasie Szymiszów – Kamień Śląski.

Tempo prac jest wysokie. Na szlaku Strzelce Opolskie – Szymiszów wymieniane są tory oraz sieć trakcyjna. A między Kamieniem Śląskim – Tarnowem Opolskim wzmacniane jest podłoże pod szynami. PKP Polskie Linie Kolejowe dokładają wszelkich starań, aby utrudnienia dla podróżnych były jak najmniej uciążliwe. Realizują inwestycję korzystając z najnowszych technologii, aby prace wykonywano możliwie jak najsprawniej. Inwestor prowadzi też akcję informacyjną dla mieszkańców w regionie objętym projektem.

Inwestycja zakłada także przystosowanie peronów do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz osób podróżujących z dziećmi w wózkach. Przewidziane są też takie prace jak: zainstalowanie nowego oświetlenia czy zadaszenie peronów.

Realizacja inwestycji przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie tylko zwiększy komfort podróżnych, istotnie usprawni się też ruch towarowy, kluczowy dla potencjału gospodarczego regionu.Wzrost konkurencyjności transportu kolejowego spowoduje też zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej Opolszczyzny.

Zakończenie prac zaplanowano na koniec 2014 roku. Inwestycja, której koszt szacuje się na ponad 251,8 mln PLN brutto, ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.