PKP Cargo wystawia makietę na aukcję WOŚP

PKP Cargo wystawia makietę na aukcję WOŚP

30 grudnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Cargo wspiera 22 finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i wystawia na licytację prawdziwy rarytas dla fanów kolei i modelarstwa.

Fot. PKP Cargo

To niesamowita i niepowtarzalna makieta, kolejowe miasteczkowo, która od 2009 roku codziennie wita pracowników i klientów PKP Cargo w głównym holu centrali spółki przy ul. Grójeckiej w Warszawie. Teraz przyszedł czas, aby trafiła w ręce osoby, która tym samym wesprze podopiecznych WOŚP.

Na makiecie znajduje się skansen taboru kolejowego, terminal kontenerowy oraz punkt załadunku kamienia. Jest również niewielkie wzniesienie, pod którym znajduje się tunel kolejowy. Makieta o wymiarach 200 x 204 cm (2 części o wymiarach 100 x 204), wysoka na 54 cm, o wadze całkowitej 330 kg (sama makieta waży 30 kg) znajduje się w wykonanym na zamówienie „sarkofagu”, w całości wykonanym ze szkła o grubości 15 mm (skala H0, czyli 1:87).

W skład makiety wchodzi tabor ruchomy: lokomotywa elektryczna Traxx Eu43 oraz 4 węglarki typu Talbot (produkcji TRIX) w malowaniu PKP Cargo, nieruchomy: lokomotywa spalinowa SM42 (produkcji PIKO, seria Expert) oraz 3 wagony kontenerowe serii Sgnss (produkcji Fleischmanna, z 3 kontenerami 20-stopowymi na każdym) w malowaniu PKP Cargo oraz statyczny: lokomotywa spalinowa ST44 (produkcji PIKO) oraz 3 składane ręcznie węglarki serii Eaos, załadowane kamieniami; parowóz Ty2 oraz 6 wagonów towarowych krytych produkcji PIKO (w tym wagon chłodnia); parowóz TKt3 (produkcji PIKO) oraz 3 wagony pasażerskie z lat 20. XX w. (produkcji ROCO), a także wagony stacjonarne na stacji rozładunku kontenerów: 1 wagon platforma oraz 3 wagony kryte

Infrastruktura składa się z 1 toru zasadniczego przejezdnego o długości ok. 7 metrów z siecią trakcyjną (liczącą 26 słupów), 2 torów odstawczych połączonych rozjazdami z torem zasadniczym, 4 rozjazdami (w tym 2 w skansenie, 1 przy stacji rozładunku kontenerów i 1 jako imitacja, 6 ślepych torów odstawczych (1 w punkcie załadunku kamienia, 3 w skansenie, 2 w terminalu kontenerowym), 7 kozłów oporowych, nastawnia automatyczna przy przejeździe ze światłami, 3 przejazdów (1 strzeżony z budką dróżnika i zaporami, 1 automatyczny z sygnalizacją świetlną, 1 niestrzeżony), 3 wjazdów do tunelu (2 okrągłe, 1 prostokątny) oraz 6 sygnalizatorów świetlnych (wszystkie działające).

Oprócz tego częścią makiety są m.in.: suwnica kontenerowa typu bramowego, 2 wózki widłowe oraz 1 mobilny dźwig do kontenerów, tzw. kalmar, 5 kontenerów (w tym 1 na suwnicy), koparko – ładowarka w punkcie załadunku kamienia, pudło wagonu krytego zaadoptowanego na magazyn oraz skład szyn, 3 ciężarówki z plandekami (w tym 1 autocysterna), 1 domek mieszkalny, 25 postaci, ok. 100 drzew (choinki, krzewy) o ok. 3 metry bieżące drogi asfaltowej.

Sterowanie jest realizowane w systemie analogowym poprzez elektromechaniczny programator czasowy z transformatorem 6VA zasilanym z sieci o napięciu 230V. Napięcie w torach wynosi 8V, a maksymalna wartość prądu to 0,5A. Całą makietę uruchamia się jednym włącznikiem znajdującym się na kablu zasilającym.

Udział w licytacji można wziąć za pośrednictwem serwisu Allegro.pl.