Transport miejski ZTM odpowiada na skargi ws. Karty Warszawiaka

ZTM odpowiada na skargi ws. Karty Warszawiaka

10 stycznia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W odpowiedzi na pytania pasażerów oraz na pojawiające się w prasie informacje dotyczące akcji wydawania hologramów do Karty Warszawiaka lub Karty Młodego Warszawiaka ZTM podsumowuje pierwszy okres akcji oraz informuje o wyciągniętych wnioskach i wprowadzonych dodatkowych usprawnieniach.

Fot. ZTM Warszawa

Jak podaje ZTM, do tej pory złożonych zostało ok. 207 tys. wniosków. Z tego ok. 117 tys. przez Internet, ok. 51 tys. w Punktach Obsługi Pasażerów a ok. 36 tys. w Wydziałach Obsługi Mieszkańców urzędów dzielnic. Wydanych zostało do tej pory ok. 89 tys. hologramów. Ponadto, ok. 100 tys. już jest gotowych do odbioru. Świadczy to o tym, że znaczna część wniosków spośród tych złożonych, została już rozpatrzona.

Dodatkowe punkty

W grudniu średni czas odbioru hologramu wynosił ok. 15-30 minut (w zależności od pory dnia i miejsca). Największym zainteresowaniem cieszyły się tradycyjnie POP-y: Ratusz Arsenał i Centrum. Uruchomione zostały dodatkowe punkty tylko do obsługi wniosków o Kartę Warszawiaka: Centrum 3 (w pomieszczeniu obok POP Centrum 2) i Ratusz Arsenał (przy północnym wyjściu ze stacji metra). Ponadto od 9 stycznia funkcjonuje dodatkowy punkt, w siedzibie ZTM przy ul. Żelaznej 61, w którym obsługiwane są tzw. „trudne przypadki”, czyli tam mogą zgłosić się osoby, których wnioski nie mogły zostać rozpatrzone pozytywnie i które nie zgadzają się z decyzją. Warto bowiem w tym miejscu przypomnieć, że odwołanie od decyzji w przypadku negatywnej weryfikacji można złożyć w każdym POP-ie, natomiast rozpatrywane są one tylko przy ul. Żelaznej.

Wszystkie POP-y pracują w pełni obsadzone. Dodatkowo, w punktach informatorzy ZTM pomagają przy procedurze składania wniosków. Do obsługi Karty Warszawiaka zostało dodatkowo skierowanych 50 osób. Część z nich to pracownicy przesunięci czasowo z innych pionów ZTM. W sumie w akcję wydawania hologramów do Karty Warszawiaka zaangażowanych jest ok. 170 osób w ZTM.

Informacja

Funkcjonuje też specjalny adres mailowy taryfa@ztm.waw.pl. Przez niewiele ponad miesiąc wpłynęło na niego ponad 7 tys. pytań. Na wszystkie pytania pasażerowie otrzymują wyczerpujące odpowiedzi. Nie tylko odnośnie samej taryfy ale także Karty Warszawiaka i akcji wydawania hologramów.

Na stronie internetowej ZTM uruchomiona została również specjalna zakładka zawierająca wszystkie informacje na temat Karty Warszawiaka. Na stronie publikowane są również sukcesywnie dodatkowe informacje w odpowiedzi na najczęstsze pytania i problemy zgłaszane przez pasażerów.

Dodatkowe terminy pracy WOM i POP

POP ZTM są także uruchamiane w soboty i niedziele. W soboty pracują: Centrum 1 i Lotnisko – w godz. 7.00 – 20.00, Służew – w godz. 8.00 – 17.00, Ratusz-Arsenał – w godz. 8:00 – 17:00, Młociny – w godz. 8.00 – 17.00, Centrum 2 – w godz. 8.00 – 17.00, Centrum 3 – w godz. 10.00 – 17.00, Świętokrzyska – w godz. 8.00 – 17.00, Pl. Wilsona – w godz. 8.00 – 17.00. W niedziele czynne są: Centrum 1 – w godz. 10.00 – 17.00, Ratusz-Arsenał – w godz. 10.00 – 17.00; Lotnisko – w godz. 7.00 – 20.00. ZTM jest przygotowany na to by pracować dłużej, dostosowując się do potrzeb pasażerów.

W dodatkowe dni uruchamiane były również WOM-y. W grudniu pracowały też dłużej. Dodatkowo WOM-y czynne będą w soboty 18 i 25 stycznia by warszawiacy mogli w nich odebrać wtedy hologramy.

Czytaj więcej