Transport miejski Poznań przechodzi na Poznańską Elektroniczną Kartę Aglomeracyjną

Poznań przechodzi na Poznańską Elektroniczną Kartę Aglomeracyjną

17 stycznia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Od 1 marca 2014 bilety okresowe 30-dniowe będą sprzedawane wyłącznie na kartę PEKA. Zarząd Transportu Miejskiego zachęca do wymiany KOM-kart na Poznańską Elektroniczną Kartę Aglomeracyjną

Poznań przechodzi na Poznańską Elektroniczną Kartę Aglomeracyjną
Fot. MPK Poznań

Coraz bliżej do startu systemu Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej, która zmieni sposób opłacania przejazdów w transporcie miejskim. PEKA to m.in. możliwość płacenia za przejechane przystanki, łatwość oferowania atrakcyjnej propozycji taryfowej i interesujących programów lojalnościowych i duża elastyczność w długości obowiązywania biletów okresowych (każdy dobierze czas obowiązywania „sieciówki” do własnych potrzeb). Informujemy, że od 1 marca 2014 r. bilety okresowe 30-dniowe będą sprzedawane wyłącznie na kartę PEKA.

Prace zmierzające do uruchomienia systemu trwają od wielu miesięcy. Wymienionych zostało około 150 tys. KOM-kart na kartę PEKA. Proces ten przebiega systematycznie od około dwóch lat. Jest rozciągnięty w czasie po to, żeby każdy mógł wybrać dogodny dla siebie czas na wymianę karty. W trosce o komfort pasażerów którzy jeszcze korzystają z KOM-kart, zwracamy się z prośbą o ich wymianę na kartę PEKA. Chcielibyśmy uniknąć problemu spiętrzenia wniosków i związanego z tym wydłużonego czasu oczekiwania na kartę. Dlatego każdego – kto jeszcze tego nie zrobił – zachęcamy do wymiany już teraz. Tym bardziej, że od 1 marca 2014 r. nie będzie już można kupić biletu 30-dniowego na KOMkartę. Wszystkie bilety długookresowe ZTM będą sprzedawane wyłącznie na kartę PEKA. Nic się nie zmieni jedynie dla dzieci do 13. roku życia. Do czasu ogłoszenia dystrybucji karty PEKA Junior będą one wciąż korzystały z biletów okresowych sprzedawanych na KOMkartę.

Przypominamy, że kartę PEKA można uzyskać bezpłatnie w dwojaki sposób:

  1. 1. Poprzez złożenie wniosku przez internet, wchodząc na stronę: www.peka.poznan.pl. To najwygodniejsza i najprostsza metoda. Wystarczy wypełnić wniosek, dołączyć zdjęcie w formacie jpg lub png, a później odebrać kartę w Punkcie Obsługi Klienta  ZTM.
  2. 2. Poprzez złożenie wniosku w jednym z 11 Punktów Obsługi Klienta Zarządu Transportu Miejskiego, w następujących lokalizacjach:
  • ul. Matejki 59,
  • ul. Głogowska 133,
  • Górczyn - dworzec autobusowy,
  • Junikowo - pętla autobusowo-tramwajowa
  • Ogrody - pętla tramwajowa,
  • rondo Kaponiera - ul. Zwierzyniecka (przy punkcie dyspozytora ruchu MPK),
  • plac Wiosny Ludów - Kupiec Poznański,
  • os. Jana III Sobieskiego - dworzec autobusowy,
  • Dębiec - pętla tramwajowa,
  • rondo Rataje - dworzec autobusowy,
  • rondo Śródka - dworzec autobusowy,

UWAGA! Poza punktem przy ul. Matejki, który jest czynny w poniedziałki i czwartki w godzinach od 9.00 do 17.00 oraz we wtorki, środy i piątki w godzinach od 7.30 do 15.30, wszystkie pozostałe POK są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 20.00.

Informacje z minionych miesięcy o nielegalnym doładowywaniu KOM-kart czy fałszowaniu biletów jednorazowych dowodzą potrzeby wprowadzenia dużo szczelniejszego i bezpieczniejszego systemu sprzedaży biletów. Jesteśmy przekonani, że odpowiedzią na tę potrzebę jest właśnie system PEKA.