W związku z dynamicznym rozwojem i dbałością o oferowanie usług na najwyższym poziomie, w ubiegłym roku Koleje Dolnośląskie ogłosiły postępowanie na dostawę kompletnego systemu sprzedaży usług przewozowych. Zadanie realizuje firma PKP Informatyka.
Po podpisaniu umowy, rozpoczął się proces implementacji sytemu. Wdrożenie nowego systemu sprzedaży w Kolejach Dolnośląskich będzie obejmowało m.in. szkolenie pracowników z obsługi terminali mobilnych oraz kas stacjonarnych. Po zakończeniu szkolenia i testów system zostanie w pełni wdrożony do obsługi pasażerów.
W czasie testów, przewoźnik zapyta również pasażerów co jeszcze może zmienić, aby usługi Kolei Dolnośląskich były jak najbliższe oczekiwaniom klientów.
Termin pełnego wdrożenia systemu przewidywany jest na kwiecień-maj 2014r.
Dzięki planowanym zmianom podróżni otrzymają dodatkowe możliwości zakupu biletów za pośrednictwem internetu i telefonu komórkowego, umożliwiony zostanie zakup w kasach stacjonarnych pełniejszej oferty biletów innych przewoźników oraz możliwość płatności kartą płatniczą podczas zakupu biletu u konduktora. Także konduktorzy uzyskają szybszą i pełniejszą informację w zakresie rozkładu jazdy.
Zmiany w systemie obsługi jeszcze bardziej przyczynią się do skrócenia i uproszczenia formalności związanych z podróżą, zostawiając więcej czasu na przyjemne korzystanie z usług Kolei Dolnośląskich.