Grupa PKP w kampanii promującej nowe banknoty

Grupa PKP w kampanii promującej nowe banknoty

10 kwietnia 2014
PODZIEL SIĘ

Nowe, lepiej zabezpieczone banknoty trafią niebawem do portfeli Polaków. Narodowy Bank Polski przy współpracy z PKP S.A. oraz PKP Intercity rozpoczyna akcję informacyjną na ten temat.

Fot. PKP S.A.

Kampania społeczna „Bezpieczne pieniądze” ruszy na dworcach kolejowych już w kwietniu. Działania obu spółek, w ramach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR), będą prowadzone na największych dworcach kolejowych.

Przy kasach PKP Intercity, w COK-ach i strefach VIP pojawią się plakaty i ulotki informacyjne na temat wprowadzanych do obiegu nowych banknotów. Dodatkowo spot kampanii jest emitowany na 138 ekranach znajdujących się przy kasach PKP Intercity w 40 lokalizacjach.

To już kolejna inicjatywa Narodowego Banku Polskiego wspierana przez kolejarzy. W ubiegłym roku PKP S.A. z powodzeniem zaangażowały się w akcję informacyjną, której celem było przestrzeganie przed negatywnymi skutkami zaciągania wysokooprocentowanych pożyczek w parabankach.

– Dworce to doskonałe miejsce na takie akcje. Codziennie pojawiają się tu tysiące ludzi, do których możemy dotrzeć z informacją – mówi Agnieszka Szer-Andrzejczak, koordynator ds. CSR w PKP S.A. – Wspieranie ważnych społecznie akcji wpisuje się w strategię CSR spółki przyjętą przez Zarząd pod koniec ubiegłego roku. – dodaje.

Nowe, bezpieczniejsze pieniądze trafią do obiegu już w kwietniu. Zmiany będą dotyczyć banknotów o nominałach 10, 20, 50 i 100 zł, a ich celem jest lepsze zabezpieczenie przed podróbkami. Sam projekt graficzny papierowych pieniędzy nie ulegnie zmianie. Zastosowane w nich nowoczesne zabezpieczenia spowodują jednak, że różnice między banknotami nowej i dotychczasowej emisji będą widoczne gołym okiem.

- W ramach kampanii specjaliści z NBP przeszkolą w całej Polsce ponad 60 pracowników kas PKP Intercity jak rozróżniać nowe banknoty. Następnie przeszkolone osoby przekazywać będą zdobytą wiedzę dalej w trakcie pouczeń okresowych – mówi Magdalena Storożyńska-Mateńko, naczelnik Wydziału Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) w PKP Intercity S.A.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Pobiegną w „Między Brzegowym Biegu Wąskotorowym” Pobiegną w „Między Brzegowym Biegu Wąskotorowym”
Następny artykuł Automatyczne metro w Budapeszcie od Alstomu Automatyczne metro w Budapeszcie od Alstomu