Transport miejski Na śląskie tory tramwajowe wraca linia turystyczna

Na śląskie tory tramwajowe wraca linia turystyczna

PODZIEL SIĘ

Okres wakacji letnich oraz czerwca i września 2014 roku będzie już siódmym sezonem, podczas którego Tramwaje Śląskie wraz Klubem Miłośników Transportu Miejskiego oferują pasażerom niezapomnianą podróż tramwajem sprzed pół wieku, w którym czas zdaje się płynąć wolniej, rozbrzmiewa melodyjny ton dzwonka i odżywają wspomnienia.

Fot. KMTM

W tym roku linia turystyczna o numerze "0" wyjedzie na tory 8 czerwca. Będzie kursować w soboty, niedziele i święta aż do 28 września 2014 roku na trasie Katowice Plac Wolności - Chorzów Stadion Śląski.

W tegorocznym sezonie obsługiwana będzie przez dwa pociągi - zabytkowym składem wagonów typów N i 4ND1 oraz wagonem typu 13N!

Idea tramwajowej linii turystycznej - propagowania historii komunikacji przez udostępnienie pasażerom zabytkowego wagonu, kursującego regularnie na atrakcyjnej trasie - zrodziła się wśród członków Klubu Miłośników Transportu Miejskiego w Chorzowie Batorym już wiele lat temu. Ostatecznie w 2007 roku we współpracy z Tramwajami Śląskimi, a także Komunikacyjnym Związkiem Komunalnym GOP udało się pomysł zrealizować - 8 lipca tegoż roku o 10:38 pierwszy raz wyjechała na tory linia 0, obsługiwana zabytkowym tramwajem.

Od tego czasu linia turystyczna kursuje co roku w letnie niedziele i święta na trasie prowadzącej przez centrum Katowic i w sąsiedztwie Parku Śląskiego. W centrum zainteresowania znajdują się niespotykane na co dzień pojazdy, jakie obsługują naszą linię - poczynając od wyglądu, a kończąc na elementach ich wyposażenia oraz personelu, czyli motorniczych (pracownikach Tramwajów Śląskich) i obsłudze konduktorskiej (członkach KMTM) w składzie zabytkowych wagonów, dbającej o bezpieczeństwo pasażerów, a także sprzedającej i kasującej bilety.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Będą rozmowy ws. wynagrodzeń w MPK Wrocław Będą rozmowy ws. wynagrodzeń w MPK Wrocław
Następny artykuł EBI udzielił 268 mln euro kredytu na remont E30 EBI udzielił 268 mln euro kredytu na remont E30