Łódź Fabryczna: wykonano już 80 proc. prac ziemnych

Łódź Fabryczna: wykonano już 80 proc. prac ziemnych

19 czerwca 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Na terenie budowy nowego dworca Łódź Fabryczna trwają prace w obszarze stacji i tunelu. Wykonawca zrealizował już 80 proc. prac ziemnych.W tym tygodniu zaplanowano pokrycie betonem konstrukcyjnym pierwszej działki roboczej płyty dennej, po której w przyszłości będą jeździć pociągi.

Fot. nlf-b2.pl

Obszar płyty podzielono na 150 działek roboczych o wielkości 20x20 m. Grubość płyty dennej będzie wynosić od 1,2 m do 2,4 m. Na terenie tunelu – na odcinku do ul. Kopcińskiego prace ziemne potrwają do końca czerwca. Niebawem rozpocznie się wykonywanie ściany wewnętrznej wypełniającej między baretami, która podzieli tunel na dwie nawy. W ścianie tej znajdą się przejścia ewakuacyjne. Wykonano ok. 60 proc. płyty dennej w tym odcinku tunelu. W wakacje rozpoczną się prace konstrukcyjne pod płyty podtorowe.

W obszarze stacji trwa budowa stropu poziomu 0. W części parkingu PKS zakończono już montaż elementów prefabrykowanych; trwają przygotowania do betonowania - na zamontowanych prefabrykatach ułożona zostanie 20-centymetrowa warstwa betonu.

Wykonawca przygotowuje się do montażu elementów prefabrykowanych nad kolejną częścią - dworca PKP – w tym celu budowanych jest 75 słupów w tym obszarze.

W części zachodniej (w pobliżu ul. Kilińskiego) strop jest budowany w systemie monolitycznym. Po zakończeniu tych prac rozpocznie się montaż rusztowań pod konstrukcję stalową dachu w tej części. Jednocześnie planowane są prace przy budowie galanterii betonowej (schodków, murków, itp.).

Na terenie stacji zrealizowano już 80 proc. prac ziemnych. Trwają też prace przygotowawcze związane z płytą denną – układany jest chudy beton, a także wykonywane jest podkuwanie ścian i baret dla oparcia płyty dennej (tzw. bruzdy projektowe). Prace są realizowane za pomocą różnych metod, m.in. kucia ręcznego, kucia mechanicznego, a także metodą wysokociśnieniowego cięcia wodą. Metoda ta jest stosowana ze względu na jej nieinwazyjność, pozwala na unikanie drgań i sił mogących powodować mikropęknięcia i uszkodzenia baret. Trwa również czyszczenie i reprofilowanie pozostałych elementów konstrukcji pod stropem.

W obszarze głowicy zachodniej trwają zaawansowane prace przy ścianach szczelinowych i baretach. Prawdopodobnie w lipcu rozpocznie się układanie chudego betonu na pierwszej działce roboczej na stropie pośrednim w tym obszarze. Jednocześnie usuwane są kolizje wodno-kanalizacyjne.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł CTL Maczki-Bór spóźnił się z raportem bezpieczeństwa CTL Maczki-Bór spóźnił się z raportem bezpieczeństwa
Następny artykuł Spór zbiorowy w MPK Wrocław za brak podwyżki Spór zbiorowy w MPK Wrocław za brak podwyżki