Modernizacja największego mostu kolejowego linii E 59 Wrocław – Poznań weszła w kolejny etap. Montowana jest przeszło 130-metrowa, stalowa konstrukcja głównego przęsła. Przedsięwzięcie Polskich Linii Kolejowych nie wpływa na punktualność pociągów. Składy zgodnie z rozkładem przejeżdżają po oddanej w styczniu nowej konstrukcji.
Kolejowy, prawie półkilometrowy most nad Odrą, tworzą dwie równolegle konstrukcje. Jedna już przeszła modernizację, aktualnie wielobranżowe prace trwają na sąsiedniej.
Ekipa specjalistów montuje przeszło 130-metrową, stalową konstrukcję głównego przęsła nurtowego. Prace, kilkanaście metrów nad rzeką, obejmują górną część przęsła. Za kilka tygodni ważąca około 650 ton konstrukcja będzie przesuwana nad Odrą i osadzona na przebudowanym, żelbetowym przyczółku po stronie Popowic.
Wykonawca równocześnie kontynuuje prace w żelbetowej części mostu. Kończy wzmacnianie 29 podpór nad terenem zalewowym. Skuwany jest stary beton, uzupełniane zbrojenie, przygotowywane są szalunki do betonowania nowego koryta balastowego. Trwają również prace przy dwóch sąsiadujących z mostem wiaduktach kolejowych. Roboty na moście zakończą się jeszcze w 2014 r. Koszt przebudowy wynosi ok. 41 mln zł.
Kolejowa przeprawa przez Odrę to tylko niewielki zakres realizowanego obecnie projektu Polskich Linii Kolejowych na linii do Poznania – odcinku Wrocław – granica województwa dolnośląskiego. Poza torami i siecią trakcyjną oraz urządzeniami sterowania ruchem kolejowym przebudowa obejmuje około 100 obiektów inżynieryjnych, w tym most nad Widawą i 5 innych mostów. Modernizowanych jest 12 przystanków i stacji kolejowych.
Tylko na terenie Wrocławia przebudowywanych jest 10 wiaduktów kolejowych, m.in. nad ulicami: Grabiszyńską, Robotniczą, Strzegomską, Legnicką i Starogroblową. Efektem projektu będzie krótsza podróż z Wrocławia do Poznania.
Szacowany całkowity koszt projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap II, odcinek Wrocław – granica województwa dolnośląskiego”; współfinansowanego przez UE z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 1 mld 522 mln zł. Zakończenie projektu przewidziane jest w 2015 r.