Kapsch rozwija technologie dla transportu publicznego

Kapsch rozwija technologie dla transportu publicznego

24 czerwca 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Kapsch zbuduje cyfrową sieć radiową dla firmy Nexus, jednego z największych operatorów transportu publicznego w Wielkiej Brytanii. Nowy sektor firmy zrealizuje duży kontrakt wdrożeniowy technologii Tetra.

Fot. Kapsch

Kapsch CarrierCom rozszerzył zakres swojej działalności o rozwiązania dla sektora transportu publicznego, i w ciągu dwóch ostatnich lat, utworzył nowy dział biznesowy firmy – Transport Publiczny. Długoletnie doświadczenia z zakresu budowy systemów telekomunikacyjnych, znajomość potrzeb branży transportu publicznego oraz najnowocześniejsza technologia, przyczyniły się do podpisania kontaktu o wartości 7.7 milionów funtów na wdrożenie cyfrowej sieci radiowej opartej na standardzie Tetra.

Zamawiającym jest firma Nexus będąca kluczowym operatorem transportu publicznego w północno-wschodniej Anglii z siedzibą w Newcastle. Nexus jest właścicielem i zarządcą sieci kolei podziemnej w aglomeracji Tyne and Wear z której rocznie korzysta 37 milionów pasażerów. Nowa technologia cyfrowa zostanie zainstalowana w całe flocie 90 pociągów metra, zastępując dotychczasowy system analogowy. Pozwoli to na wzrost bezpieczeństwa i ułatwienie zarządzania, pozwalając firmie Nexus na rozwój oraz poprawę jakości świadczonych usług.

Projekt jest częścią 11-letniego programu modernizacyjnego o wartości 389 milionów funtów, obejmującego wszystkie linie metra w aglomeracji Tyne and Wear, finansowanego przez rząd Wielkiej Brytanii.  

- Kontrakt dla firmy Nexus jest największym tego typu projektem nowego działu rozwiązań dla Transportu Publicznego. Dowodzi to słuszności decyzji by wdrożyć strategię opartą  na naszym doświadczeniu w projektowaniu, wdrażaniu oraz utrzymaniu systemów komunikacyjnych w sektorze transportu publicznego - mówi Kari Kapsch, CEO Kapsch CarrierCom.

Kapsch będzie odpowiedzialny za budowę kompleksowej infrastruktury sieci Tetra, dostarczy radia kabinowe (urządzenia służące do komunikacji w lokomotywach), jak również terminale do centrów zarządzania. Nowy system łączności będzie obejmował całą sieć obsługiwaną przez firmę Nexus, zapewniając jednocześnie lepszą jakość niż dotychczasowy system analogowy.

- Zadanie polegające na wymianie systemu radiowego na Tyne and Wear Metro jest istotną częścią naszego programu modernizacyjnego o wartości 389 milionów funtów. Ten kluczowy projekt, wdrażający najnowocześniejszą technologię cyfrową, w znaczący sposób usprawni nasz system komunikacji. Obecny system analogowy jest niezawodny, ale komunikacja bardziej nowoczesna technologicznie pozwoli nam osiągnąć jeszcze lepsze wyniki - mówi Raymond Johnstone, dyrektor kolei i infrastruktury w firmie Nexus.

Największym wyzwaniem jest zainstalowanie cyfrowej sieci łączności trunkingowej w ciągu najbliższych 18 miesięcy, bez negatywnego wpływu na funkcjonowanie firmy. Podczas migracji do nowej technologii pracownicy muszą mieć możliwość pracy zarówno w nowym jaki i starym systemie. Wdrożenie systemu w sieć składającej się łącznie z 60 przystanków, 2 linii metra o łącznej długości 75 kilometrów, 90 lokomotyw i 3 lokomotyw manewrujących, wymaga starannych i intensywnych przygotowań.