Wniosek firmy Alstom Ferroviaria o dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z Technicznymi Specyfikacjami dla Interoperacyjności EMU250PKP (ED250), czyli Pendolino wpłynął do Urzędu Transportu Kolejowego - poinformował UTK.
Jak już informowaliśmy w ubiegłym tygodniu PKP Intercity doszło do porozumienia z producentem Pendolino, firmą Alstom ws. homolgacji pojazdu. Przewoźnik oczekuje, że producent dostarczy wszystkie składy zgodnie z kontraktem, czyli pociąg będzie mógł jeździć z pasażerami z maksymalną prędkością powyżej 160 km/h, będzie zgodny z wszystkimi polskimi normami czyli systemem SHP i będzie posiadał jeden z poziomów ETCS-u.
Ten system będzie umożliwiał od 23 lipca w Polsce jazdę z prędkością powyżej 160 km/h komercyjną z pasażerami. Wówczas to wchodzi w życie stosowne rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w tej sprawie.
Początkowo skład będzie poruszał się z prędkością 200 km/h, która będzie sukcesywnie podnoszona a sieć infrastrukturalna w Polsce będzie coraz szersza.
PKP Intercity podkreśla, że celem spółki jak i całej Grupy PKP jest, żeby nie był to pociąg, który może jeździć 160 km/h tylko powyżej tej prędkości, czyli 200 km/h, potem 220 km/h i szybciej.