Budowa Forum Radunia utrudni ruch towarowy w Trójmieście?

Budowa Forum Radunia utrudni ruch towarowy w Trójmieście?

18 września 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Jak informuje portal trójmiasto.pl, firma deweloperska Multi Corporation uzyskała pozwolenie na budowę Forum Radunia, centrum handlowo-rozrywkowego tuż obok historycznego centrum Gdańska. Budowa obiektu rozpocznie się jesienią i potrwa ponad dwa lata. Inwestycja powstanie nad linią kolejową, co może utrudnić ruch towarowy w kierunku gdyńskiego portu.

Wiz. Multi Corporation

Forum Radunia powstanie na 6-hektarowej działce na terenie Targów Siennego i Rakowego, w obrębie ulic 3 Maja, Armii Krajowej, Wały Jagiellońskie i Hucisko . Dodatkowo zabudowana zostanie powstająca betonowa płyta o powierzchni 1,5 ha, która na długości 300 m przykryje biegnącą między nasypami linię kolejową w kierunku Tczewa i Warszawy.

W obiekcie, na powierzchni najmu 62 tys. m kw., znajdzie się około 200 lokali handlowych i usługowych. Wśród nich będzie 9-salowe Multikino, klub fitness Pure Jatomi, restauracje i kawiarnie. Dla zmotoryzowanych przygotowano 1100 miejsc na parkingu wielopoziomowym.

Inwestycja dla władz Gdańska stanie się wizytówką miasta, natomiast dla przewoźników kolejowych może stać się udręką. Mirosław Łosiński, dyrektor ds. operacyjnych Lotos Kolej podczas debaty w Krajowej Izbie Gospodarczej poświęconej wąskim gardłom w trójmiejskim węźle kolejowym ostrzegał, że budowa Forum Radunia może doprowadzić to do niemożności prowadzenia przewozów niebezpiecznych tunelem pod centrum handlowym, gdyż takie przewozy mogą zagrażać bezpieczeństwu ludzi.

Jak podkreślał, kilka metrów nad pociągiem jadącym z ładunkiem niebezpiecznym będą sklepy i kawiarnie.
– Co prawda, przepisy nie zabraniają w takich warunkach przewozów ładunków niebezpiecznych (które znajdują się w co drugim pociągu kontenerowym do i z Portu Gdynia). Jednakże, może się tak stać, że tysiące osób poczuje się zagrożonych i podpisze się pod protestem, żeby zamknąć tę trasę, a władze pod naciskiem obywateli to zrobią – zaznaczał Mirosław Łosiński.

PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniały wówczas, że inwestycja umożliwi przejazd pociągów z towarami niebezpiecznymi, ale na protesty już nie ma wpływu.