Trwa budowa przejazdów tramwajowych linii do bydgoskiego Fordonu. Na pętli przy ul. Wyścigowej kończy się podwieszanie trakcji i przebudowa ostatniego fragmentu ul. Startowej. Zarząd dróg proponuje po zakończeniu całej inwestycji utworzenie czterech linii tramwajowych łączących Fordon z innymi dzielnicami.
Po uruchomieniu z początkiem 2016 roku nowej linii tramwajowej pasażerowie z Fordonu dojadą bezpośrednio do przynajmniej dwóch osiedli, a być może nawet do czterech. Obecnie Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej analizuje utworzenie 2, 3 albo 4 linii łączących Fordon z odpowiednio: Kapuściskami i Rycerską (2 linie), Wilczakiem (3. linia) oraz ewentualnie z Myślęcinkiem (4. linia). Wszystkie warianty zostaną jeszcze poddane konsultacjom, m.in. z Radami Osiedli. Dodatkowo przeanalizuje je, pod kątem najbardziej korzystnych potoków pasażerskich, specjalistyczny program komputerowy. Wyniki konsultacji oraz wyniki analiz komputerowych staną się podstawą dla ZDMiKP do wydania ostatecznej rekomendacji.
Tymczasem prace na budowie linii idą pełną parą. Na ulicach Andersa od strony ul. Kleeberga, GOPR-u i Wolnej trwa budowa przejazdów tramwajowych. Na odcinku ul. Akademickiej pomiędzy Korfantego i Andersa twa przygotowywanie podtorza. Jeszcze w tym roku planowane jest tam także ułożenie szyn. Trwa także budowa rond u zbiegu ulic Wyzwolenia-Orląt Lwowskich oraz Geodetów i Andersa. Szereg prac wykonywanych jest na estakadach, między innymi zbrojenie i montaż kolejnych elementów konstrukcji platformy przesiadkowej nad stacją Bydgoszcz Wschód.
Na nowej pętli przy ul. Wyścigowej kończy się podwieszanie trakcji oraz przebudowa ostatniego fragmentu ul. Startowej. Wcześniej planowano oddanie jej do użytku w październiku. Jednak ze względu na wprowadzenie wiosną objazdu w kierunku centrum dwoma pasami ruchu ulicą Startową część robót została zaplanowana jesienią. Inwestor – spółka Tramwaj Fordon – zamierza oddać nową pętlę do użytku w listopadzie, gdy będzie w pełni wyposażona w wiaty, informacje przystankowe, oraz wyświetlacze LCD. Będzie to gwarantować zdecydowaną poprawę komfortu przesiadek przez najbliższy rok.