Transport miejski MPK Poznań: Tatry RT6N1 przechodzą do historii

MPK Poznań: Tatry RT6N1 przechodzą do historii

17 stycznia 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Wagon o numerze 409 był ostatnim niezmodernizowanym wagonem, który 15 stycznia br., kursami na linii 13, zakończył swoją służbę na poznańskich liniach.

Fot. M. Mąkowski, MPK Poznań

Do Poznania dotarły w 1997 roku. Były powiewem nowoczesności – szerokie, przestronne, niskopodłogowe, ale i… awaryjne. Pierwszy wyjazd liniowy dla wagonu nr 402 zakończył się zaledwie po kilku kursach. Z kolejnymi skończyło się podobnie. Po uporaniu się z tzw. „problemami wieku dziecięcego”, tramwaje zyskały sympatię motorniczych we względu na szybką wymianę pasażerów dzięki podwójnym odskokowym drzwiom, które idealnie sprawdzały się w godzinach szczytu na PST. Polubili je także pasażerowie.

15 stycznia br. ostatnią służbę w ruchu liniowym pełnił wagon z numerem taborowym 409. W najbliższych dniach zostanie przetransportowany do fabryki Modertrans Poznań Sp. z o.o. w Biskupicach, gdzie przejdzie kompleksową modernizację. Dołączy tym samym do pozostałych dziewięciu egzemplarzy typu RT6 MF06 AC, które od 2011 roku pojawiły się na poznańskich torach.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł SKM Warszawa: gratka nie tylko dla filatelistów SKM Warszawa: gratka nie tylko dla filatelistów
Następny artykuł Zamieszki w pociągu z Elbląga do Gdyni Gł. Zamieszki w pociągu z Elbląga do Gdyni Gł.