Alstom wycofuje się z budowy lokomotyw w Rosji?

Alstom wycofuje się z budowy lokomotyw w Rosji?

10 lutego 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Francuski holding Alstom zamroził de facto prace TRTrans, wspólnego, z rosyjskim Transmaszholdingiem, przedsiębiorstwa. Zakład wstrzymuje produkcję lokomotyw, a pracujący w nim inżynierowie mogą spodziewać się zwolnień lub przejścia na techniczną obsługę już wyprodukowanych elektrowozów – informuje rosyjska gazeta Izvestia. 

Fot. Alstom

Według słów informatora gazety Izvestia, związanego blisko z TRTrans, zwolnienia pracowników zaczęły się już późną jesienią ubiegłego roku, co może oznacza zamknięcie zakładu, choć formalnie nikt póki co nie zamierza tego zrobić.

Przedsiębiorstwo TRTrans utworzono w 2008 r. 25 proc. udziałów ma w nim kontrolowany przez Koleje Rosyjskie (RŻD) Transmaszholding – największy producent taboru kolejowego w Rosji. Tyle samo udziałów ma francuski Alstom. Pozostała część jest w dyspozycji dwóch miliarderów – Iskandera Machmudowa i Andrieja Bokarewa. W grudniu RŻD chciały sprzedać swoje udziały, a nieoficjalnie mówiło się, że ich zakupem zainteresowany jest Alstom. Należy dodać, że francuski holding ma już szereg aktywów w wielu innych rosyjskich sektorach przemysłu, m.in. w energetyce cieplnej oraz inżynierii mechanicznej.

Według nieoficjalnych informacji, TRTrans już wcześniej znacząco zmniejszyło liczbę produkowanych lokomotyw, powodem czego był brak zamówień. Przedstawiciele Alstomu we Francji nie komentują całej sprawy, a rosyjski oddział podkreśla jedynie, że przedsiębiorstwo TRTrans nie będzie zamknięte.   

Analitycy podkreślają, że redukcja personelu pracującego w TRTrans jest spowodowana nie tyle brakiem rynków zbytu, ile wzrostem cen kupowanych zagranicą części do produkcji lokomotyw. Według nich, dalsza strategia Alstomu na rynku rosyjskim jest uzależniona od rozwiązania sprawy z zakupem pakietu 25 proc. akcji Transmaszholdingu.    

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Przebudowa torowiska na Przeróbce przekroczyła półmetek Przebudowa torowiska na Przeróbce przekroczyła półmetek
Następny artykuł Kto wyczyści pociągi WKD? Kto wyczyści pociągi WKD?