Stolica: utrudnienia dla kierowców w Międzylesiu

Stolica: utrudnienia dla kierowców w Międzylesiu

28 lutego 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W piątek wieczorem rozpoczęła się przebudowa ulic związana z budową tunelu pod torami kolejowymi w Międzylesiu. Bezkolizyjny przejazd przez tory będzie gotowy pod koniec przyszłego roku.

Fot. Hiuppo, Wikipedia

27 lutego, wieczorem (ok. godz. 22.00) wprowadzono pierwsze zmiany w ruchu drogowym związane z budową tunelu i ulic prowadzących do niego. Zamknięto fragment ul. Zwoleńskiej od Rogatkowej do Patriotów oraz ul. Mrówcza na długości ok. 150 m po obydwu stronach skrzyżowania ze Zwoleńską (nieprzejezdne będzie także samo skrzyżowanie). Możliwy będzie ruch pieszych i dojazd do posesji. To zamknięcie pozwoli drogowcom na budowę instalacji podziemnych - kanalizacji, wodociągów, sieci gazowej i teletechnicznej oraz nowego skrzyżowania i odcinków ulic. Te prace potrwają do końca roku.

Objazd zamkniętej ul. Zwoleńskiej prowadzi ulicami Trakt Lubelski, Lucerny i Patriotów. Natomiast wyłączony fragment ul. Mrówczej można ominąć ul. Patriotów i Odeską (na ul. Odeskiej będzie ruch jednokierunkowy – na zachód od ul. Patriotów); w drugą stronę ulicą bez nazwy leżącą na południe od ul. Odeskiej (także ruch jednokierunkowy – w stronę ul. Patriotów). Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do końca roku. Rozpoczęcie kolejnego etapu robót, który obejmie ul. Żegańską od ul. Patriotów do M. Pożaryskiego, zaplanowane jest na kwiecień.

Zostaną wprowadzone zmiany w trasach autobusów. Od 28 lutego autobusy linii 147 będą kończyły kursy na pętli MOTYLKOWA, a autobusy linii 213, 219 i 305 będą kursowały trasami objazdowymi ulicami Patriotów i Lucerny.

Przejazd przez tory kolejowe przy stacji Warszawa Międzylesie jest prawdziwą zmorą kierowców – w godzinach szczytu komunikacyjnego zapory opadają co ok. 10 min. (mniej więcej z taką częstotliwością jeżdżą pociągi) i wtedy trudno poruszać się po okolicznych ulicach. Samochody oczekujące na otwarcie szlabanów skutecznie blokują ruch.

Dlatego wybudowany zostanie 80-metrowy tunel po torami, który powstanie na północ od przejazdu kolejowego. Dziś dokładnie widać w którym to będzie miejscu bo przy ul. Mrówczej wykarczowane zostały już drzewa i wyburzona część zabudowań. Powstaną dwa nowe ronda na skrzyżowaniu ulic Zwoleńskiej i Mrówczej oraz Żegańskiej i Dworcowej, natomiast rondo przy ul. M. Pożaryskiego zostanie przebudowane. Nowe odcinki ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej będą usytuowane na północ od przejazdu przez tory kolejowe, natomiast istniejący fragment ul. Zwoleńskiej od Mrówczej do Patriotów oraz ul. Żegańskiej od Dworcowej do K. Szpotańskiego będą służyły jako drogi lokalne. Wszystkie prace mają się zakończyć w listopadzie 2016 r., ich koszt to 87 mln zł.

Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronie Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym pod adresem www.infoulice.um.warszawa.pl, www.facebook.com/infoulice. Tam też można zamówić bezpłatną usługę powiadamiania SMS oraz newsletter o utrudnieniach w ruchu w Warszawie. Natomiast szczegółowe informacje na temat zmian w komunikacji miejskiej znajdują się na stronie www.ztm.waw.pl.