Ponad 81,5 mln zł z UE dla dworca w Gliwicach

Ponad 81,5 mln zł z UE dla dworca w Gliwicach

10 marca 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Projekt przebudowy kompleksu dworcowego Gliwice otrzymał dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Wiz. PKP S.A.

Przedmiotem projektu wartego ponad 156,5 mln zł jest przebudowa kompleksu dworcowego w Gliwicach. Zakres prac obejmie m.in. przebudowę i modernizację układu pomieszczeń dworca, budowę nowych urządzeń informacji wizualnej i akustycznej dla pasażerów, monitoringu, przystosowanie obiektu do użytkowania przez osoby niedowidzące, niewidzące i z ograniczeniem ruchowym, a także kompleksową przebudowę peronów oraz wiat peronowych, prace w zakresie małej architektury elementów wyposażenia peronów, przebudowę tuneli, wymianę nawierzchni torowej na długości peronów.

Renowacja budynku dworcowego, który powstał w latach 1924-1925, obejmie elementy historyczne, m.in. charakterystyczną mozaikę w holu głównym i drewniane sufity. Wyremontowana i podświetlona zostanie elewacja gmachu wraz z detalami architektonicznymi.

Projekt przebudowy kompleksu dworcowego Gliwicach, w powiązaniu z innymi rodzajami transportu publicznego (komunikacją autobusową i tramwajową, kolejowym ruchem lokalnym i dalekobieżnym), będzie miał bezpośredni wpływ na poprawę jakości transportu publicznego. Stworzone zostaną warunki do kompleksowej i sprawnej obsługi podróżnych w kolejowej komunikacji międzynarodowej i krajowej. Dla pasażerów wysiadających z pociągów możliwy będzie dostęp do innych niż kolej środków komunikacji publicznej, a dla podróżujących pociągiem ułatwione zostaną możliwości przesiadki np. z kolei dalekobieżnych na lokalne i aglomeracyjne.

Inwestycja w Gliwicach wpłynie pozytywnie na walory estetyczne dworca kolejowego oraz samego miasta. Przełoży się również na jakość usług świadczonych na dworcu, a także, dzięki modernizacji infrastruktury dworcowej i instalacji monitoringu, bezpieczeństwo podróżnych i osób korzystających z obiektu.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Drugi tor za północnym kołem podbiegunowym? Drugi tor za północnym kołem podbiegunowym?
Następny artykuł Koleje Dolnośląskie podpisały umowę na 5 Impulsów Koleje Dolnośląskie podpisały umowę na 5 Impulsów