Nowa generacja ekologicznych pociągów Alstomu

Nowa generacja ekologicznych pociągów Alstomu

23 marca 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Władze powiatu Calw i Alstom podpisały list intencyjny dotyczący rozwoju bezemisyjnych pociągów z wykorzystaniem technologii ogniw paliwowych dla kolei Hermann-Hesse.

Nowa generacja ekologicznych pociągów Alstomu
Fot. Alstom Transport

List podpisany został przez przedstawicieli Alstom oraz zarządzającego regionem Helmuta Rieggera. Dotyczy planowanego wykorzystania, na trasie linii Hermann-Hesse, nowych pociągów z bezemisyjnym napędem.

– Wraz z liniami Hermann-Hesse, pragniemy tworzyć, realne, zrównoważone usługi transportowe, spełniające najnowsze standardy technologiczne – mówi przedstawiciel powiatu.

Nowe pociągi będą całkowicie wolne od emisji. W czasach rosnących kosztów energii i wzrastającego poziomu zanieczyszczeń rozwój tej technologii jest niezbędny. Alstom jest dumny z faktu, że powiat Calw wspiera i podziela wizję firmy, jaką są przewozy kolejowe przyszłości – mówi dr Martin Lange, dyrektor zarządzający Alstom Transport w Niemczech.

Ponowna eksploatacja linii kolejowej między Calw i Renningen przez Weil der Stadt (zlikwidowanej w 1988 roku), stanowi najważniejszy projekt infrastruktury tej części miasta w nadchodzących latach. Celem reaktywacji trasy, jest zaoferowanie lepszego połączenia między Calw a Sindelfingen / Böblingen – strefą gospodarczą, a także stolicą regionu, Stuttgart. W zamian linia Hermann-Hesse ma również poprawić dostęp do Czarnego Lasu, będącego najbliższą okolicą relaksu.

Plan, nad którym pracują władze dystryktu, posiada również wsparcie Ministra transportu Badenii-Wirtembergii, Winfrieda Hermanna.
– Obietnica dotacji w wysokości do 25 mln euro ze strony Ministra Ruchu była kamieniem milowym w planach rekonstrukcji linii Hermann-Hesse – podkreśla administrator regionu Riegger.

Powiat Calw chce rozpocząć korzystanie z pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi, przyczyniając się do działań na rzecz ekologii, zaraz po zakończeniu niezbędnych prac budowlanych.

Wolne od emisji pociągi doskonale wpisują się w okolice naturalnego środowiska Czarnego Lasu – mówi Riegger. – Aż do planowanego uruchomienia linii kolejowej Hermann-Hesse w 2018, pojazdy bezemisyjne nie będą dostępne, musimy zatem znaleźć tymczasowe rozwiązanie. Chcemy wykorzystać ultranowoczesne pojazdy z napędem spalinowym, tak by móc przełączyć się na przyszłościowe ogniwa , tak szybko, jak to możliwe" – mówi rejonowy administrator Riegger.

Nowa generacja pociągów oparta jest na platformie Alstom Coradia. Oprócz pełnej bezemisyjności, dzięki zastosowaniu systemu inteligentnego zarządzania energią pociągi zużywają jej mniej, a poziom hałasu jest znacznie mniejszy w porównaniu do tradycyjnych napędów wysokoprężnych. Ponadto pociagi wyposażone są w napęd ogniw paliwowych - sprawdzoną technologię stosowaną w przemyśle motoryzacyjnym. Urządzenie, w wyniku reakcji chemicznej, przekształca energię chemiczną z paliwa w energię elektryczną.

Pociągi są opracowywane i będą produkowane w Salzgitter, centrum kompetencji Alstom dedykowane pociągom regionalnym (EMU i DMU) w Niemczech.

We wrześniu 2014 roku, Alstom podpisał cztery listy intencyjne z niemieckim landami: Hesją, Dolna Saksonią, Nadrenią Północną-Westfalią i Badenią-Wirtembergią, dotyczące korzystania z nowej generacji  bezemisyjnych pociągów.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Łódzkie rozważa dalszy rozwój sieci ŁKA Łódzkie rozważa dalszy rozwój sieci ŁKA
Następny artykuł ATR220 Pesy wyjechał w swój pierwszy kurs [film] ATR220 Pesy wyjechał w swój pierwszy kurs [film]