DB Schenker rozpoznawalną marką na polskim rynku przewozów kolejowych

DB Schenker rozpoznawalną marką na polskim rynku przewozów kolejowych

29 marca 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Po pięciu lat funkcjonowania DB Schenker Rail Polska na polskim rynku kolejowym marka DB Schenker jest silnie kojarzona z usługami kolejowych przewozów towarowych – tak wynika z badania pozycjonowania marki, przeprowadzonego przez zewnętrzną specjalistyczną firmę badawczą.

Fot. Grażyna Wróbel Fulczyk

Badanie pozycjonowania marki prowadzone są w kilkuletnich odstępach czasowych i dotyczą wszystkich marek wchodzących w skład koncernu Deutsche Bahn.

Wynika z niego, że spontaniczna rozpoznawalności marki DB Schenker na rynkach, gdzie firma realizuje usługę towarowego transportu kolejowego, jest na bardzo wysokim poziomie. W Wielkiej Brytanii, Niemczech i Holandii ponad 80 proc. ankietowanych wymienia markę DB Schenker bez konieczności wsparcia ze strony ankietera. W Norwegii i Szwecji odsetek ten jest jeszcze większy i wynosi 100 proc. Jedynie na rynku chińskim wynik ten jest niższy i oscyluje w granicach 25 proc.    

W Polsce na pytanie, jakiego znasz operatora logistycznego, 90 proc. ankietowanych wymienia spontanicznie markę DB Schenker. Siła marki na poziomie 51 punktów w 100-punktowej skali pokazuje, że towarowy transport kolejowy jest produktem mocno kojarzonym z marką DB Schenker. Poza tym respondenci wysoko ocenili atrybuty składające się na rezultat w tym zakresie, takie jak: zaufanie, empatia, rekomendacja czy rozwiązania sieciowe.

– W dzisiejszym świecie marka to nie tylko nazwa czy znak graficzny, to coś więcej. To kapitał i atut, który pozwala firmie wyróżnić się spośród licznego grona konkurentów.  Silna marka w połączeniu z dobrą oceną świadczonych usług przez klientów pozwala skutecznie konkurować na trudnym rynku, jakim jest transport kolejowy. Przeprowadzone badanie dowodzi, że nasze wysiłki i ciągłe dążenie do realizacji misji bycia firmą Premium są skuteczne – mówi Marek Staszek, Prezes DB Schenker Rail Polska.

W modelu empirycznym marka DB Schenker wypada na tle konkurencji najlepiej w obszarze usług dodatkowych. Tutaj kojarzona jest przede wszystkim z innowacją, zintegrowanymi rozwiązaniami logistycznymi oraz elastycznością w podejściu do oferowanych usług. Wysoko również oceniono ją pod kątem zrównoważonego i odpowiedzialnego rozwoju oraz atrakcyjnego miejsca pracy. Dobre wyniki marka osiąga również w zakresie kompetencji sprzedaży.

W obszarze usług towarowego transportu kolejowego DB Schenker, zaraz po narodowym przewoźników kolejowym, jest firmą pierwszego wyboru.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł PKP S.A. pozbędzie się udziałów spółki Natura Tour PKP S.A. pozbędzie się udziałów spółki Natura Tour
Następny artykuł Katowice: ulicą Gliwicką po nowym torze Katowice: ulicą Gliwicką po nowym torze