Po pięciu lat funkcjonowania DB Schenker Rail Polska na polskim rynku kolejowym marka DB Schenker jest silnie kojarzona z usługami kolejowych przewozów towarowych – tak wynika z badania pozycjonowania marki, przeprowadzonego przez zewnętrzną specjalistyczną firmę badawczą.
Badanie pozycjonowania marki prowadzone są w kilkuletnich odstępach czasowych i dotyczą wszystkich marek wchodzących w skład koncernu Deutsche Bahn.
Wynika z niego, że spontaniczna rozpoznawalności marki DB Schenker na rynkach, gdzie firma realizuje usługę towarowego transportu kolejowego, jest na bardzo wysokim poziomie. W Wielkiej Brytanii, Niemczech i Holandii ponad 80 proc. ankietowanych wymienia markę DB Schenker bez konieczności wsparcia ze strony ankietera. W Norwegii i Szwecji odsetek ten jest jeszcze większy i wynosi 100 proc. Jedynie na rynku chińskim wynik ten jest niższy i oscyluje w granicach 25 proc.
W Polsce na pytanie, jakiego znasz operatora logistycznego, 90 proc. ankietowanych wymienia spontanicznie markę DB Schenker. Siła marki na poziomie 51 punktów w 100-punktowej skali pokazuje, że towarowy transport kolejowy jest produktem mocno kojarzonym z marką DB Schenker. Poza tym respondenci wysoko ocenili atrybuty składające się na rezultat w tym zakresie, takie jak: zaufanie, empatia, rekomendacja czy rozwiązania sieciowe.
– W dzisiejszym świecie marka to nie tylko nazwa czy znak graficzny, to coś więcej. To kapitał i atut, który pozwala firmie wyróżnić się spośród licznego grona konkurentów. Silna marka w połączeniu z dobrą oceną świadczonych usług przez klientów pozwala skutecznie konkurować na trudnym rynku, jakim jest transport kolejowy. Przeprowadzone badanie dowodzi, że nasze wysiłki i ciągłe dążenie do realizacji misji bycia firmą Premium są skuteczne – mówi Marek Staszek, Prezes DB Schenker Rail Polska.
W modelu empirycznym marka DB Schenker wypada na tle konkurencji najlepiej w obszarze usług dodatkowych. Tutaj kojarzona jest przede wszystkim z innowacją, zintegrowanymi rozwiązaniami logistycznymi oraz elastycznością w podejściu do oferowanych usług. Wysoko również oceniono ją pod kątem zrównoważonego i odpowiedzialnego rozwoju oraz atrakcyjnego miejsca pracy. Dobre wyniki marka osiąga również w zakresie kompetencji sprzedaży.
W obszarze usług towarowego transportu kolejowego DB Schenker, zaraz po narodowym przewoźników kolejowym, jest firmą pierwszego wyboru.