Jak dowiedział się „Kurier Kolejowy”, konsorcjum firm: El-In Skierniewice, Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane „ARMEX” z Sosnowca oraz tyski Torkol, złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu na "Rewitalizację linii kolejowej nr 169 na odcinku: Łaziska Średnie - Orzesze Jaśkowice” w ramach zadania inwestycyjnego pn.„Prace na linii kolejowej nr 169 na odcinku Tychy - Orzesze Jaśkowice”.
W postępowaniu przetargowym wzięły udział trzy podmioty: PORR Polska (47 711 700,00 zł, skrócenie terminu realizacji robót budowlano-montażowych: o 30 dni, okres gwarancji: 60 miesięcy), konsorcjum firm Infra SILESIA z Rybnika i DB Schenker Rail Polska (43 820 031,66 zł, skrócenie terminu realizacji robót budowlano-montażowych: o 30 dni, okres gwarancji: 60 miesięcy) oraz konsorcjum: El-In Skierniewice, Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane „ARMEX” i Torkol (45 008 546,22 zł, skrócenie terminu realizacji robót budowlano-montażowych: o 30 dni, okres gwarancji: 96 miesięcy).
PKP PLK poinformowały, że obecnie trwa procedura wyboru wykonawcy, ale jak dowiedział się „Kurier Kolejowy”, oferta tego ostatniego konsorcjum firm otrzymała największą liczbę punktów: 97. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę były brane: cena (70 proc.), termin realizacji (25 proc.) i gwarancja (5 proc.).
Linia nr 169 Tychy - Orzesze Jaśkowice jest linią drugorzędną, zelektryfikowaną , jednotorową. Prędkość konstrukcyjna wynosi 80 km/h, a aktualna prędkość maksymalna, z powodu złego stanu technicznego, to 50 km/h.
Na realizację tego zadania PKP PLK przeznaczyły 49,2 mln zł brutto. Efektem tych prac będzie podniesienie prędkości na zrewitalizowanym odcinku do 100 km/h. Wykonawca będzie miał czas na wykonanie inwestycji do 31 grudnia 2015 r.