Ponad 10 mln zł na komfortowy dojazd w Karkonosze

Ponad 10 mln zł na komfortowy dojazd w Karkonosze

14 maja 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizowały perony na stacjach Piechowice oraz Jelenia Góra Zachodnia. Nowe obiekty zwiększają komfort obsługi pasażerów w regionie jeleniogórskim, a przebudowa torów oraz rozjazdów usprawnia przejazd pociągów regionalnych i dalekobieżnych.

Fot. PKP PLK

Wyremontowane perony w Jeleniej Górze Zachodniej oraz w Piechowicach mają nową nawierzchnię, ławki oraz tablice informacyjne. Perony zostały podwyższone, jak również wyposażone w nowy system nagłośnieniowy oraz oświetlenie, co znacząco wpływa na komfort oczekiwania na pociąg. PLK zadbała także o potrzeby osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Wygodny dostęp do peronów zapewniają specjalne pochylnie.

Ponadto, zmiana układu torowego, wymiana rozjazdów i regulacja elementów sieci trakcyjnej przyczyniają się do usprawnienia przejazdu pociągów aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych m. in. z Wrocławia czy Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby. Wartość prac, które trwały od października ubiegłego roku, wyniosła ponad 10 mln zł. Wykonano je w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.

Linia z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby to typowo górska trasa, chętnie uczęszczana przez mieszkańców oraz turystów, wybierających kolej jako wygodny środek transportu w Karkonosze i Góry Izerskie, na piesze i rowerowe wędrówki lub zimowy odpoczynek na nartach. Pomiędzy Piechowicami a Szklarską Porębą, na odcinku 12 km, pociąg pokonuje wysokość 313 m. 

Modernizacja peronów na stacjach kolejowych Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice wpisuje się w dotychczasowe działania PKP Polskich Linii Kolejowych i samorządu, zmierzające do poprawy stanu linii kolejowych w regionie Jeleniej Góry i na terenie województwa dolnośląskiego. Projekt ten jest kontynuacją zakończonej w 2013 r. inwestycji pn. „Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna” o wartości 34 mln zł, z czego ponad 21 mln zł pochodziło ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013. Modernizacją objęto wówczas ponad 12 km torów, wymieniono rozjazdy pomiędzy stacjami Piechowice i Szklarska Poręba Górna, wyremontowano mosty oraz przejazdy kolejowo-drogowe.

Pełne wykorzystanie połączeń kolejowych do Szklarskiej Poręby możliwe jest również dzięki modernizacji linii nr 274 Wrocław – Jelenia Góra. W ostatnich latach PLK wydała na ten cel ponad 400 mln zł. Głównym efektem inwestycji jest skrócenie czasu przejazdu pociągów ze stolicy Dolnego Śląska do Jeleniej Góry z ponad 3,5 h do nieco ponad 2 h.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Tramwaj Fordon: nowa infrastruktura i miejsca pracy Tramwaj Fordon: nowa infrastruktura i miejsca pracy
Następny artykuł Wrocławianie chcą priorytetu dla tramwajów Wrocławianie chcą priorytetu dla tramwajów