Transport miejski Tramwaj Fordon: nowa infrastruktura i miejsca pracy

Tramwaj Fordon: nowa infrastruktura i miejsca pracy

14 maja 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Budowa linii tramwajowej to nie tylko nowe torowisko, skrzyżowania i jezdnie, ale także miejsca pracy. Wkrótce ruszą szkolenia kandydatów na motorniczych, którzy będą prowadzić tramwaje na liniach kursujących do Fordonu.

Fot. bydgoszcz.pl

Z początkiem czerwca ruszy 4-miesięczne szkolenie dla pierwszej grupy  kandydatów na nowych motorniczych. Organizuje je Powiatowy Urząd Pracy w Bydgoszczy, który finansuje badania lekarskie, szkolenie oraz egzamin państwowy, który zostanie przeprowadzony przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego. Kolejna grupa 20 osób ma zostać przeszkolona pomiędzy sierpniem a listopadem. Warunkiem ubiegania się o zakwalifikowanie na kurs jest uzyskanie statusu osoby bezrobotnej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Bydgoszczy. Osoby, które przejdą kurs po uzyskaniu uprawnień do kierowania tramwajem mogą liczyć na zatrudnienie.


Stacja PKP Bydgoszcz Wschód przy budowanym wiadukcie w ciągu ul. Wyścigowej (fot. UM Bydgoszcz)

Kierowcy natomiast już od najbliższego czwartku,14 maja powinni spodziewać się przełożenia ruchu na ul. Akademickiej na odcinku od Kaliskiego do Korfantego. Do ich dyspozycji zostanie oddana przebudowana południowa jezdnia (ruch dwukierunkowy). Północna nitka zostanie zamknięta, co umożliwi połączenie awaryjnej pętli przy ul. Korfantego z nowym torowiskiem. Wykonywane są tam prace przy jezdniach manewrowych. Roboty zakończą się na przełomie lipca i sierpnia.


Ten sam wiadukt tramwajowy widziany z drugiej strony (fot. UM Bydgoszcz)

Szereg prac wykonywanych jest przy pętli końcowej w rejonie ul. Geodetów. Oprócz nowych budynków hali przeglądowo-naprawczej i portierni ( z zapleczem socjalnym) rozpoczęła się również budowa dróg manewrowych. Układane są kolejne warstwy asfaltu na rondzie u zbiegu ulic  Geodetów i Andersa. Ostatnie duże prace, które będą związane z objazdami zaplanowane są na styku ulic Inwalidów i Lewińskiego. Z kolei połówkowe zamknięcia jezdni są jeszcze planowane na ul. Andersa od Kasztelańskiej do Piłsudskiego, gdzie budowa torowiska połączona jest z modernizacją ulic i chodników.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł „Lech” mocno opóźniony przez zerwanie sieci trakcyjnej „Lech” mocno opóźniony przez zerwanie sieci trakcyjnej
Następny artykuł Ponad 10 mln zł na komfortowy dojazd w Karkonosze Ponad 10 mln zł na komfortowy dojazd w Karkonosze