PKP IC rozstrzygnęło przetarg na naprawy 38 lokomotyw

PKP IC rozstrzygnęło przetarg na naprawy 38 lokomotyw

29 maja 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Intercity wybrało wykonawców przetargu na realizację obsługi technicznej lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 na czwartym poziomie utrzymania P4. Naprawy rewizyjne wykonają cztery różne zakłady.

Fot. Mikołaj Manowski

Przetarg dotyczył także wykonania prac poza stałym zakresem naprawy rewizyjnej w stosunku do wybranych lokomotyw, wykonania prac modernizacyjnych oraz naprawy poawaryjnej dwóch lokomotyw w trakcie naprawy rewizyjnej i modernizacji.

PKP Intercity przy wyborze oferty kierowało się dwoma kryteriami: cena (80 proc.) oraz okres gwarancji (20 proc.).

Postępowanie zostało podzielone na pięć części.

O udzielenia zamówienia w zakresie zadania nr 1 dotyczącego wykonania naprawy rewizyjnej z modernizacją 11 lokomotyw ubiegały się trzy podmioty: Pesa Bydgoszcz, Newag oraz ZNTKiM Gdańsk. Najkorzystniejszą ofertę złożył nowosądecki producent, który zaproponował cenę 12,16 mln zł brutto oraz 30 miesięcy gwarancji.

O udzielenie zamówienia w zakresie zadania nr 2, obejmującego wykonanie naprawy rewizyjnej z modernizacją 11 lokomotyw także ubiegały się trzy podmioty: Pesa Bydgoszcz, Newag oraz PKP Cargotabor. Najkorzystniejszą ofertę złożyła ta ostania spółka, który wyceniła prace na kwotę 11,229 mln zł brutto przy 24- miesięcznej gwarancji.

O udzielenia zamówienia w zakresie zadania nr 3, dotyczącego wykonania naprawy rewizyjnej z modernizacją 10 lokomotyw również ubiegały się trzy podmioty: Pesa, Newag oraz ZNTK Oleśnica. Zwycięzcą tej części został Newag, który otrzyma 11,05 mln zł. Podobnie jak przy zadaniu nr 1 producent dał 30 miesięcy gwarancji.

O udzielenie zamówienia w zakresie zadania nr 4, obejmującego naprawę rewizyjną z modernizacją i naprawą poawaryjną dwóch lokomotyw ubiegał się tylko jeden wykonawca. ZNTK Oleśnica wykona prace za 2,5 mln zł dając 24 miesiące gwarancji.

O udzielenie zamówienia w zakresie zadania nr 5, dotyczącego wykonania napraw rewizyjnych czterech lokomotyw, starały się cztery podmioty: Pesa, Newag, ZNTKiM Gdańsk oraz PKP Cargotabor. Najkorzystniejszą ofertę złożył zakład z Gdańska, który wycenił prace na kwotę 1,89 mln zł brutto udzielając równocześnie 18- miesięcznej gwarancji.

Termin realizacji zamówienia wynosi 12 miesięcy.