Połowa posterunków ruchu bez sygnalizacji zajętości toru

Połowa posterunków ruchu bez sygnalizacji zajętości toru

16 czerwca 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Z istniejących na liniach kolejowych w Polsce ok. 1700 posterunków ruchu, połowa nie posiada urządzeń automatycznej sygnalizacji zajętości toru – przyznaje zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka PKP PLK.

Fot. Grupa ZUE

Według PKP PLK, z funkcjonujących w Polsce ok. 1700 posterunków ruchu, ponad połowa jest już wyposażona w urządzenia automatycznej sygnalizacji zajętości toru. Są to m.in. największe, najważniejsze stacje w kraju, takie jak Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Gdańsk Główny, czy Gdynia Główna. 

Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PLK zastrzega, że proces wprowadzania takich rozwiązań często wiąże się z koniecznością wybudowania zupełnie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym (SRK).

Koszty takiej przebudowy sięgają 5 mln zł. – Wiąże się to również z czasochłonnymi, skomplikowanymi działaniami, dlatego nowe rozwiązania najwygodniej, zarówno dla PLK, jak i dla pasażerów, wprowadzać podczas modernizacji i rewitalizacji linii kolejowych – wyjaśnia Maciej Dutkiewicz.

Zapewnia, że w najbliższych dwóch latach takie nowe urządzenia zostaną zamontowane na kolejnych kilkunastu stacjach. Koszty tego przedsięwzięcia mogą sięgnąć nawet 100 mln zł.