Umowa ma wartość prawie 23 milionów złotych netto (z opcją zwiększenia zamówienia do 83 mln zł netto). Część z tej kwoty ma przeznaczone będzie na dodatkowe wyposażenie zaplecza technicznego dla obsługi tramwajów. W kontrakcie znalazła się klauzula o możliwości rozszerzenia zakupów o kolejne 16 sztuk. Pierwsze tramwaje mają być we Wrocławiu w grudniu 2014 r.
Modertrans zaproponował wyprodukowanie nowych tramwajów dla Wrocławia za 3,75 mln netto za sztukę.
- To bardzo dobra cena za tramwaj spełniający zadane kryteria. Znana i sprawdzona we Wrocławiu uniwersalna konstrukcja gwarantuje bardzo dobry stosunek jakości do ceny, także na etapie eksploatacji – stwierdził Patryk Wild, wiceprezes MPK ds. Inwestycji i Rozwoju.
Model tramwaju zaoferowany przez Modertrans jest nowocześniejszym kuzynem tramwajów z rodziny pojazdów typu Wras 205 – produkowanych dla Wrocławia już wcześniej. Poznańskie tramwaje dla Wrocławia będą miały lakier w kolorze metalic blue – podobnie jak PESY Twist. Ich wyróżnikiem będzie również wyposażenie w system zapachowy czy specjalny system oświetlania przestrzeni peronu przy drzwiach. Będą klimatyzowane i częściowo niskopodłogowe.
O wyborze tego modelu zadecydował przetarg, który ogłoszono po tym, jak okazało się, że Wrocław ma do wykorzystania jeszcze unijne środki z poprzedniego rozdania, a wcześniej zawartego kontraktu z firmą PESA Bydgoszcz nie można było rozszerzyć o dodatkowe pojazdy.
Wiosną wrocławska spółka ogłosiła przetarg, do którego stanął producent z Poznania, który zadeklarował, że tramwaje wyprodukuje jeszcze do końca roku. Było to podstawowym wymogiem przetargu i pozyskania unijnych pieniędzy na zakupy. Podpisanie umowy przedłużało się jednak z powodu prowadzonej przez Urząd Zamówień Publicznych kontroli, która zakończyła się pozytywnym wynikiem w ubiegłym tygodniu.
Jeszcze w tym roku we Wrocławiu ma pojawić się w łącznie 14 nowych klimatyzowanych tramwajów, zapewniających pełną dostępność dla osób o ograniczonej mobilności.