Przewoźnik inwestuje w modernizację i rozwój swojego zaplecza technicznego. Całkowita wartość projektu wynosi ponad 71,5 mln zł, z czego ponad 42,5 mln zł będą stanowiły środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej.
W ramach tego projektu, który obejmie swoim zasięgiem aż 10 województw, Przewozy Regionalne wyposażą swoje punkty utrzymania taboru (Białystok, Iława, Kędzierzyn-Koźle, Kołobrzeg, Kruszewiec, Leszno, Lublin, Łódź, Łuków, Olsztyn, Poznań, Rzepin, Skarżysko-Kamienna, Szczecin, Wrocław) w nowoczesne urządzenia oraz dokonają modernizacji infrastruktury kolejowej znajdującej się na ich terenie. Dzięki środkom unijnym powstaną nowe obiekty o podwyższonym standardzie, a te istniejące zostaną rozbudowane i unowocześnione. W katalogu inwestycji znalazły się też modernizacje torów, rozjazdów, sieci trakcyjnych i budynków, a także zakupy i remonty sprzętu służącego do utrzymania taboru pociągów, m.in.: dźwigów, wózków widłowych, wiertarek, suwnic, pras hydraulicznych, stanowisk diagnostycznych oraz kanałów rewizyjnych.
Dzięki prowadzonym inwestycjom Przewozy Regionalne będą dysponowały zapleczem technicznym, które w większym stopniu ma zaspokoić obecne i przyszłe potrzeby serwisowe przewoźnika. Finalizacja działań związanych z projektem skutkować ma poprawą warunków funkcjonowania dużej części segmentu kolejowych połączeń regionalnych w Polsce.
Projekt o nazwie "Wyposażenie zaplecza technicznego spółki Przewozy Regionalne w infrastrukturę służącą do utrzymania kolejowego taboru pasażerskiego", realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt projektu wynosi 71 515 063,22 zł, z czego maksymalna kwota dofinansowania inwestycji z nim związanych z Funduszu Spójności wynosi obecnie 42 561 687,09 zł.