Transport miejski Siedem ofert na szybki tramwaj w Warszawie

Siedem ofert na szybki tramwaj w Warszawie

18 września 2015 | Źródło: Tramwaje Warszawskie
PODZIEL SIĘ

Tramwaje Warszawskie otworzyły w czwartek oferty w przetargu na „wykonanie wielobranżowej koncepcji budowy trasy tramwaju szybkiego od ul. Kasprzaka do Wilanowa w Warszawie wraz z materiałami dodatkowymi”. W ciągu miesiąca dokonana zostanie ocena złożonych ofert.

Fot. Dominik Skudlarski

Tramwaje Warszawskie (TW) zamówiły wykonanie wielobranżowej koncepcji programowo – przestrzennej dla potrzeb budowy trasy tramwaju szybkiego od ul. Kasprzaka do Wilanowa w Warszawie. Zamówienie obejmuje m.in.: projekt stałej organizacji ruchu i analizę układu zasilania trakcji tramwajowej, a także materiały niezbędne do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, które będą stanowić podstawę do późniejszego wykonania dokumentacji projektowej.

W przetargu oferty złożyło siedem firm. Najniższą cenę zaproponował Halcrow Group Limited: 2 mln 709,8 tys. zł netto (3 mln 333,1 tys. brutto).

Wykonawcy występujący wspólnie: Safege S.A.S (lider konsorcjum) Francja oraz Schuessler-Plan Inżynierzy (członek konsorcjum) zaproponowali 2 mln 899,3 tys. zł netto (3 mln 566,2 tys. zł brutto) Występujący wspólnie Idom Ingenieria y Consultoria (lider konsorcjum) Hiszpania oraz IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo  (członek konsorcjum) wycenili prace na 3 mln 122,2 tys. zł netto (3 mln 840,3 tys. zł brutto)

Najwyższą kwotę, 4 mln 651 tys. zł netto, (5 mln 720,7 tys.zł brutto) zaproponował Transprojekt Gdański. Na drugi miejscu pod względem wysokości jest oferta spółki Progreg za 3 mln 986,7 tys. zł netto (4 mln 903 tys. zł brutto). Trzecie miejsce zajmuje propozycja Biura Projektów Budownictwa Komunalnego z ceną 3 mln 950 tys. zł netto (4 mln 858,5 tys. zł brutto). Na kolejnym miejscu jest oferta Egis Polska Inżynieria z ceną 3 mln 877,8 tys. zł netto (4 mln 769,7 tys.zł brutto).

Zamówienie TW przewiduje równoległą realizację sześciu zadań w trzech etapach w zakresie:

Zadanie A: koncepcja trasy tramwaju szybkiego od ul. Kasprzaka do Dworca Zachodniego;

Zadanie B: koncepcja trasy tramwaju szybkiego od Dworca Zachodniego do węzła Bitwy Warszawskiej 1920 r./ Grójecka;

Zadanie C: koncepcja trasy tramwaju szybkiego od ul. Banacha do ul. Rakowieckiej przez ulice: Żwirki i Wigury, Rostafińskich (na obrzeżach Pola Mokotowskiego) i Boboli;

Zadanie D: koncepcja trasy tramwaju szybkiego od stacji metra Pole Mokotowskie do ul. św. Bonifacego przez ulice: Rakowiecką, Puławską, Goworka, Spacerową, Belwederską, Sobieskiego z rozgałęzieniami w ul. Gagarina, i w ul. św. Bonifacego (do obecnej pętli autobusowej Stegny);

Zadanie E: koncepcja trasy tramwaju szybkiego od ul. św. Bonifacego do Południowej Obwodnicy Warszawy przez ul. Sobieskiego i al. Rzeczpospolitej z odnogą w ul. Branickiego;

Zadanie F: koncepcja torów odstawczych bądź pętli klasycznej w rejonie stacji metra Ratusz-Arsenał.

W I Etapie w terminie sześciu miesięcy od daty zawarcia umowy wykonawca ma przygotować m.in. pełną inwentaryzację terenu, koncepcję układu geometrycznego trasy tramwajowej, określić zakres inwestycji poprzez wskazanie numerów działek i obrębów, oraz przeprowadzić analizę ich stanu własności. Wykonawca przedstawi także potencjalne kolizje z istniejącą i planowaną infrastrukturą, wykona projekty ruchowe sygnalizacji świetlnej, określi szacunkowe koszty budowy i eksploatacji tras w podziale na typy konstrukcji torowisk i inne istotne elementy w oparciu o ceny wskaźnikowe.

W  II etapie w terminie 9 miesięcy od daty zawarcia umowy wykonawca opracuje dla każdego zadania materiały niezbędne do uzyskania decyzji środowiskowej.

W III etapie wykonana ma być ostateczna wersja opracowania dla wariantu wskazanego w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnie z zakresem koncepcji, a także materiały dodatkowe (m.in. warunki techniczne na przebudowę wszystkich kolidujących elementów infrastruktury,  analiza układu zasilania podstacji trakcyjnych, propozycje przebiegów tras kabli trakcyjnych, kalkulacja kosztów budowy – w tym usunięcia kolizji oraz zagospodarowania terenu i utrzymania trasy. Wykonawca będzie musiał także uzyskać zatwierdzenie projektu stałej organizacji ruchu przez Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy.