Pociągi pojadą o 1,5 godziny krócej między Poznaniem a Katowicami

Pociągi pojadą o 1,5 godziny krócej między Poznaniem a Katowicami

01 października 2015 | Autor: RW | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Dzięki modernizacji linii kolejowej nr 272 na odcinkach z Kalet do Kluczborka oraz z Ostrzeszowa do Ostrowa Wielkopolskiego czas przejazdu pomiędzy Poznaniem i Katowicami skróci się o 90 minut.

PKP PLK

W ramach inwestycji wartej 260 mln zł zmodernizowano 86 kilometrów torów. W efekcie przejazd pociągów dalekobieżnych pomiędzy Kluczborkiem a Ostrzeszowem od października skróci się o kilkanaście minut, a od grudnia o 20 minut, natomiast pociągów regionalnych, zatrzymujących się na każdym przystanku, o ok. 11 minut. Po zmianach składy pasażerskie mogą rozpędzić się do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h.

Dodatkową korzyścią płynącą z przedsięwzięcia jest ograniczenie hałasu powodowanego przez pociągi.

Składy jadą ciszej dzięki zastosowaniu bezstykowej metody łączenia szyn. Niższy poziom hałasu wykazały badania wykonane po zakończeniu prac – mówi Sebastian Mech, dyrektor projektu z PKP PLK.

Poza skróceniem czasu przejazdu, inwestycja PLK poprawiła komfort obsługi pasażerów na stacjach w: Biskupicach, Krzywiźnie, Byczynie, Kostowie, Łęce Opatowskiej, Słupi, Kępnie, Domaninie oraz Ostrzeszowie. Odnowiono 12 peronów – zostały one podwyższone, co ułatwia wsiadanie do pociągu. Mają wiaty, nowe oznakowanie oraz ławki, tablice informacyjne i kosze. Zamontowano także nowe lampy i naprawiono system nagłośnienia. Osobom niepełnosprawnym obsługę ułatwiają pochylnie, dodatkowe poręcze, czy wypukłe linie bezpieczeństwa przed krawędzią peronu.

Inwestycja poprawiła również bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. Na zlecenie PLK wymieniono 62 rozjazdy odpowiadające m.in. za sprawny przejazd pociągów przez stacje. Na 36 przejazdach kolejowo-drogowych jest nowa nawierzchnia, a część obiektów wyposażono w sygnalizację świetlną oraz półrogatki zwiększające zabezpieczenie.

Projekt pt. „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork – Ostrzeszów”, realizowany jest na terenie dwóch województw (wielkopolskie i opolskie). Dzięki niemu w znaczny sposób usprawni się komunikacja pasażerska i towarowa, regiony będą miały ułatwione kontakty gospodarcze, społeczno-kulturowe oraz turystyczne.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Przez osiem miesięcy przewieziono 185,8 mln pasażerów Przez osiem miesięcy przewieziono 185,8 mln pasażerów
Następny artykuł Spadek przewozów towarowych w sierpniu Spadek przewozów towarowych w sierpniu