Alstom zdobył kontrakt na sprzedaż Pendolino wart 460 milionów euro

Alstom zdobył kontrakt na sprzedaż Pendolino wart 460 milionów euro

29 października 2015 | Autor: RW | Źródło: Alstom
PODZIEL SIĘ

Alstom wyprodukuje 8 pociągów dużych prędkości Pendolino, wraz z 20-letnim okresem utrzymania dla prywatnego włoskiego przewoźnika NTV, będącego głównym konkurentem dla państwowej spółki Trenitalia. Nowe pociągi poszerzą obecną flotę operatora oferując pasażerom dodatkowe połączenia dużych prędkości. Dostarczenie pierwszych pociągów zaplanowano na 2017 r.

Fot. Alstom

Wygrany przetarg, będący efektem długiego i rygorystycznego procesu selekcji, spełnia wymagania NTV na dostarczenie pociągów dostosowanych zarówno do linii konwencjonalnych jak i dużych prędkości. Pendolino, zamówione przez NTV, dopełnią istniejącą flotę przewoźnika złożoną z 25 pociągów AGV Italo. Dzięki temu zakupowi, operator rozszerzy ofertę szybszych podróży dla zwiększającej się liczby pasażerów. 

Model zaprojektowany dla NTV osiąga prędkość do 250 km/h i jest częścią rodziny Avelia Alstom obejmującej pociągi dużych i bardzo dużych prędkości na całym świecie, w tym Pendolino, Euroduplex oraz AGV. 187-metrowy pojazd będzie się składał z 7 wagonów mogących pomieścić około 500 pasażerów.

Pociągi Pendolino są przyjazne środowisku z wysokim poziomem recyklingu i zredukowaną emisją CO2. System trakcji zwiększa efektywność i przyspieszenie, odzyskując energię podczas hamowania.

Nowy produkt będzie spełniał najnowsze zapisy TSI ustalone przez Unię Europejską. W stosunku do poprzednich modeli poprawie uległy takie cechy jak ochrona przed zderzeniami oraz aerodynamiczny przód pojazdu.

Pojazdy zostaną wyprodukowane we Włoszech. Fabryka w Savigliano (ta sama, która wyprodukowała Pendolino dla PKP Intercity) będzie odpowiedzialna za złożenie pociągów. Za projektowanie oraz produkcję systemów trakcyjnych będzie odpowiadał zakład Alstomu w Mediolanie, a systemy sygnalizacyjne – w Bolonii. Utrzymanie i serwis prowadzony będzie w zakładzie w Neapolu, obecnie odpowiedzialnym za utrzymanie pociągów Italo.

Od wprowadzenia Pendolino na rynek w  latach siedemdziesiątych XX wieku, ponad 700 składów zostało sprzedanych do 12 operatorów i obecnie jest eksploatowanych w 14 krajach, przejeżdżając przez 7 granic.