Wszystkie składy FLIRT3 przekazane PKP Intercity

Wszystkie składy FLIRT3 przekazane PKP Intercity

11 grudnia 2015 | Źródło: Stadler Polska
PODZIEL SIĘ

Przewoźnik posiada już wszystkie zamówione składy gotowe do pracy przewozowej. Tym samym pierwszy etap projektu, dotyczący dostawy taboru, dobiegł końca. 10 grudnia 2015 r. nastąpiło oficjalne przekazanie PKP Intercity, dwudziestego elektrycznego zespołu trakcyjnego typu FLIRT3 serii ED160.

Fot. PKP Intercity

- Zakończyliśmy ambitny projekt dla wymagającego klienta. Było to dla nas wszystkich duże wyzwanie. Bardzo dziękuję PKP Intercity za udaną współpracę. Szczególne podziękowania kieruję do naszych pracowników – to dzięki Waszemu zaangażowaniu osiągnęliśmy ten sukces – oddaliśmy wszystkie pojazdy w terminie, z zachowaniem wymaganej, wysokiej jakości. Podziękowania składam także naszemu partnerowi w ramach konsorcjum – firmie Newag – powiedział Christian Spichiger, prezes zarządu Stadler Polska.

Zgodnie z planem, 13 grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, pojazdy wyruszają na tory z pasażerami. Będą obsługiwały trasy dalekobieżne w całej Polsce.

- Terminowa realizacja projektu pozwala nam na wdrożenie pojazdów FLIRT do nowego rozkładu jazdy. Dzięki temu już od niedzieli pasażerowie będą mogli podróżować na pokładach tych nowoczesnych i komfortowych pociągów – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu miesięcy wykonaliśmy dużo pracy, po to żeby przypomnieć Polakom, że podróż PKP Intercity jest najbardziej komfortowym, bezpiecznym, szybkim - a także dzięki wielu ofertom i promocjom – atrakcyjnym cenowo sposobem na podróżowanie. Jesteśmy przekonani, że dzięki produktowi konsorcjum Stadler-Newag kolejne osoby wybiorą podróż z PKP Intercity – dodaje.

Montaż pierwszego pojazdu zakończył się w kwietniu 2015. W maju i czerwcu pociąg odbywał testy na torze doświadczalnym w Żmigrodzie. 30 października pojazd uzyskał wydane przez UTK dopuszczenie do eksploatacji na całej linii PKP PLK, bez ograniczeń. 5 listopada producent przekazał przewoźnikowi oficjalnie pierwszy pojazd wraz z homologacją. Kolejne składy były przekazywane sukcesywnie, po dwa w każdym kolejnym tygodniu. Pojazd przeszedł także pozytywnie wszystkie badania i otrzymał komplet certyfikatów zgodności z europejskimi normami TSI. Tym samym jest drugim w Polsce (po pojeździe FLIRT3 dla ŁKA, również produkcji Stadlera) pojazdem systemu kolei konwencjonalnej, w pełni zgodnym z surowymi wymogami TSI.