Niemcy wydadzą 5,5 mld euro na infrastrukturę w 2016 r.

Niemcy wydadzą 5,5 mld euro na infrastrukturę w 2016 r.

08 lutego 2016 | Autor: RW | Źródło: Deutsche Bahn
PODZIEL SIĘ

Nasz zachodni sąsiad kontynuuje rozpoczęty w 2015 roku największy program modernizacji infrastruktury torowej w historii Deutsche Bahn. Zarządca tamtejszej sieci, spółka DB Netz przeznaczy w tym roku ok. 5,5 mld euro na poprawę warunków jazdy pociągów pasażerskich, jak i towarowych. W sumie do 2019 r. niemiecka kolej przeznaczy na ten cel 28 mld euro.

Fot. Facebook

Jak zapewniają przedstawiciele DB program jest realizowany zgodnie z harmonogramem określonym w tzw. umowie LuFVII zawartej między państwami związkowymi Republiki Federalnej Niemiec a koleją. W odróżnieniu od LUFVI, która określa ramy finansowe i zakres prac odtworzeniowo-utrzymaniowych (DB wydaje na ten cel ok. 1,5 mld euro rocznie), LUFVII dotyczy podnoszenia parametrów infrastruktury. Według planu na lata 2015-2019 na poprawę jakości linii kolejowych zostanie przeznaczonych aż 28 mld euro, z czego 12 mld euro na samą nawierzchnię torową. To o 200 mln euro więcej niż w 2015 r.

W tym roku niemiecka kolej planuje zmodernizować 3200 kilometrów torów, przebudować 150 mostów i wymienić 2000 rozjazdów. Do tego zadania zostanie wykorzystanych 2,9 mln nowych podkładów kolejowych oraz 4 milionów ton tłucznia.

– Chcemy, aby nasi podróżni i klienci towarowi, korzystając z infrastruktury, napotykali na swojej drodze jak najmniej ograniczeń. Dlatego wypracowaliśmy procedury, które maksymalnie ograniczają utrudnienia w ruchu pociągów – zapewnia Thomas Schaffer, dyrektor planowania i sprzedaży DB Netz.

Prace modernizacyjne będą realizowane na zbliżonym poziomie co w ubiegłym roku. W 2016 r. obejmą 76 tras w całym kraju, podczas gdy w 2015 r. roboty prowadzono na 80 trasach. Najważniejsze z nich to Hamburg - Hannower – Getynga (modernizacja linii i wymiana rozjazdów), Münster - Brema (modernizacja systemu sterowania i wymiana rozjazdów), Frankfurt - Mannheim - Karlsruhe – Stuttgart (modernizacja linii i peronów), Berlin – Elsterwerda/Drezno (modernizacja linii, rozjazdów, infrastruktury dworcowej i srk), Saalfeld - Norymberga i Nowy Erfurt – Norymberga (modernizacja linii i peronów na stacjach oraz dworcach), Monachium - Salzburg/Kufstein (przebudowa rozjazdów, sieci trakcyjnej i mostów), Kolonia - Hagen (modernizacja linii), Ulm – Augsburg (modernizacja linii i mostów).