Punktualność jest i pozostanie bolącym punktem dla Deutsche Bahn. Czy Grupa może przynajmniej osiągnąć cel, który wyznaczyła sobie w tym roku?
W marcu nieco mniej pasażerów pociągów dalekobieżnych Deutsche Bahn dotarło do celu na czas niż miesiąc wcześniej. 70,5 procent pasażerów pociągów ICE i IC dotarło do celu z opóźnieniem mniejszym niż 15 minut, jak ogłosiła firma w piątek. W lutym wskaźnik ten wynosił 72,1 procent.
Podróż jest uważana za punktualną, jeśli dotrze do stacji docelowej w ciągu 14:59 minut. W statystykach uwzględniono tylko podróże długodystansowe. Podróże, które się nie rozpoczęły, nie są uwzględniane.
Kolej oblicza również tak zwaną punktualność operacyjną. Oblicza ona, do ilu stacji pociągi docierają z opóźnieniem mniejszym niż 6:00 minut. Według Grupy, w marcu 67,6 procent przystanków pociągów dalekobieżnych zostało osiągniętych na czas zgodnie z tą definicją. Punktualność operacyjna wzrosła zatem czwarty miesiąc z rzędu, ale pozostaje na niskim poziomie. Deutsche Bahn niedawno wyznaczyło cel na poziomie około 70% dla tej statystyki w całym roku. W ciągu ostatnich dwóch lat lato okazało się szczególnie trudnym okresem dla punktualności.
Głównym powodem słabej punktualności w porównaniu międzynarodowym jest zniszczona infrastruktura kolejowa, która musi również radzić sobie ze znacznie większym ruchem niż kilka lat temu. W rezultacie w wielu miejscach muszą być prowadzone prace budowlane, co ma duży wpływ na punktualność. W nadchodzących latach kolej chce gruntownie naprawić szczególnie intensywnie użytkowane trasy. Linie zostaną całkowicie zamknięte na kilka miesięcy w celu przeprowadzenia tych generalnych remontów.