Transport miejski Tramwaj na wrocławskie Popowice. Jest przetarg

Tramwaj na wrocławskie Popowice. Jest przetarg

05 kwietnia 2016 | Źródło: Urząd Miasta Wrocławia
PODZIEL SIĘ

Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla budowy trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Popowickiej-Starogroblowej i Długiej. Ta oczekiwana przez mieszkańców inwestycja zabiega o dofinansowanie przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Fot. wroclaw.pl

Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła przetarg na projekt, aby Wrocław był przygotowany do rozpoczęcia prac. Nieznany jeszcze wykonawca będzie miał na przygotowanie dokumentacji 13 miesięcy, licząc od podpisania umowy. Zatem jeśli postępowanie przetargowe nie przedłuży się, w przyszłym roku można by rozpisać kolejny przetarg, już na realizację nowe trasy tramwajowej.

Chodzi o całkowicie nowy odcinek torów o długości około 3,5 km. Dokumentacja przetargowa wskazuje go jako połączenie od ul. Milenijnej, ale bardziej trafny jest opis planowanej trasy zaczynając od centrum. Ma się włączać we wrocławską sieć tramwajową na skrzyżowaniu ulic Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej. Torowisko tramwajowe od Mieszczańskiej przechodzi przez tą krzyżówkę w Dmowskiego. To jest początek.

Od tego miejsca torowisko ma być poprowadzone między istniejącymi jezdniami. Przez most Dmowskiego, koło centrum handlowego i siedziby ZDiUM przy ul. Długiej do ul. Gnieźnieńskiej. Po drodze budowniczych czeka wyzwanie – wiadukt kolejowy. Na szczęście w tytule przetargu czytamy, że dokumentacja ma być przygotowana „wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą oraz budową zintegrowanego węzła tramwajowo-kolejowego Wrocław – Popowice”. Oczywiście dopóki kolejarze nie wypowiedzą się jednoznacznie, trudno określić, w jakim zakresie zostanie zrealizowana ta część tego zadania.

Po pokonaniu wiaduktu torowisko jest planowane wzdłuż ulic Starogroblowej (tu wiadukt właśnie został przebudowany) i Popowickiej, po północnej stronie jezdni, czyli między drogą i rzeką. Zakończenie nowej trasy to wpięcie w powstałe w 2012 roku nowe torowisko na ul. Milenijnej. Realnie zakończenie robót i oddanie trasy do użytku będzie możliwe najwcześniej w 2018 r.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł 100 pasażerów pierwszego pociągu z Zielonej Góry do Berlina 100 pasażerów pierwszego pociągu z Zielonej Góry do Berlina
Następny artykuł W Krakowie startuje budowa przystanku kolejowego Sanktuarium W Krakowie startuje budowa przystanku kolejowego Sanktuarium