PKP Intercity ogłosiło dialog techniczny na dostawę nowych lokomotyw z prędkością eksploatacyjną do 160 km/h, które będą wykorzystywane na terenie Polski. Dzięki dialogowi z producentami taboru, przewoźnik chce m.in.: oszacować wartość i termin realizacji zamówienia.
Główne wymagania dla pojazdów to zasilanie napięciem 3 kV prądu stałego, przyspieszenie ≥ 1m/s2, dopuszczalny nacisk zestawu kołowego na tor ≤ 200 kN. Pojazd musi mieć możliwość rozruchu na torze o nachyleniu miarodajnym do 15‰ z pociągiem o masie brutto ≥ 650 ton oraz utrzymanie prędkości maksymalnej na pochyleniu do 10‰.
Lokomotywy powinny zostać wyposażone w silniki asynchroniczne o mocy ≥ 5MW, sterowane mikroprocesorowo z oddzielnym falownikiem dla każdego silnika. Pojazd zostanie wyposażony w urządzenia pokładowe ETCS poziomu 1 oraz 2 oraz w dualne urządzenia radiołączności (analogowe i GSM-R). Dzięki zamontowanemu licznikowi energii przewoźnik będzie wiedział jaka energia jest pobrana z sieci trakcyjnej z uwzględnieniem energii zebranej przy rekuperacji.
Nad bezpieczeństwem pasażerów będą czuwać hamulce pneumatyczne, elektropneumatyczne oraz elektrodynamiczny, dzięki którym droga hamowania z prędkości 160 km/h powinna wynieść max 1000 metrów.
Dla komfortu maszynistów w obu kabinach zostanie zaionstalowana klimatyzacja. Dodatkwo w kabinach oraz na dachu będą zainstalowane kamery do obserwacji szlaku i pracy pantografów. Rejestrator powinien umożliwiać odczytywanie i nagrywanie wybranych obrazów na nośniki zewnętrzne oraz podgląd na monitorze zabudowanym w pulpicie maszynisty.
Producenci taboru, którzy chcą uczestniczyć w dialogu technicznym muszą przesłać zgłoszenie do 13 maja 2016 r. do godziny 10.00.
PKP Intercity zastrzega, że wybór wykonawcy zamówienia zostanie dokonany w trakcie odrębnego postępowania lub postępowań prowadzonych na podstawie przepisów ustawy pzp.