Ponad 80 mln złotych na lepsze podróże z Kielc do Radomia

Ponad 80 mln złotych na lepsze podróże z Kielc do Radomia

16 maja 2016 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Krótszy czas podróży, zwiększenie bezpieczeństwa oraz sprawny przejazd przez stację Skarżysko Kamienna – to efekty prac PKP Polskich Linii Kolejowych. Spółka rozpoczyna prace na kolejnym odcinku linii nr 8 pomiędzy stacjami Skarżysko Kamienna – Suchedniów. Koszt tylko tegorocznego zadania to ponad 21 mln zł.

Ponad 80 mln złotych na lepsze podróże z Kielc do Radomia
Fot. PKP PLK

Poprzednie prace pozwoliły skrócić czas przejazdu z Radomia do Skarżyska Kamiennej o około 20 minut. W latach 2014-2015 PLK wydała na to ponad 60 mln zł.

W maju rusza remont na 7 kilometrowym odcinku ze Skarżyska do Suchedniowa. To kolejny etap zmian na linii nr 8. W poprzednich latach PLK prowadziły głównie rewitalizację torów, w tym roku prace obejmą przede wszystkim obiekty inżynieryjne – mosty i przepusty oraz stację Skarżysko Kamienna. Na zlecenie zarządcy infrastruktury wykonawca wymieni 31 rozjazdów a 9 przejdzie modernizację. To znacznie ułatwi obsługę pociągów w Skarżysku Kamiennej. Wymieniona zostanie również sieć trakcyjna, oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Prace będą wykonane do końca listopada. Są zaplanowane i uwzględnione w rozkładzie jazdy, dlatego nie będą wpływały na kursowanie pociągów. Zadanie wykona firma ZUE. Koszt prac wyniesie 21,6 mln zł.

Prace na odcinkach linii nr 8 PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły w 2011 roku. W latach 2011-2013 zarządca infrastruktury prowadził prace na odcinku Radom – Skarżysko Kamienna w torze nr 1 i 2,  a w latach 2014 – 2016 na odcinku Skarżysko Kamienna – Łączna. Wymieniono nawierzchnię, sieć trakcyjną i wyremontowano obiekty inżynieryjne. Efektem prac jest podniesienie prędkości pociągów w torze nr 1 na odcinku Radom – Skarżysko Kamienna z 60 km/h do 100-120 km/h, a w torze nr 2 ze 100 km/h do 120 km/h. Koszt tych robót tylko w ostatnich dwóch latach wyniósł 61,8 mln zł.