Ostrów Wielkopolski – wygodniej dla pasażerów, krótsze podróże

Ostrów Wielkopolski – wygodniej dla pasażerów, krótsze podróże

14 września 2016 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Szybciej i wygodniej pojedziemy koleją między Poznaniem a Kluczborkiem. Na kolejnym odcinku PKP Polskie Linie Kolejowe za 29 mln zł remontują tory. Wygodniejszą obsługę zyskują podróżni na peronach między Ostrowem Wielkopolskim a Pierzchnem. Dotychczas na modernizację trasy Kluczbork – Poznań PLK przeznaczyły ok. 390 mln zł.

Fot. PKP PLK

Od przyszłego roku pociągi pojadą z prędkością 120 km/h a podróżni skorzystają z nowoczesnych peronów w Ostrowie Wlkp. i Witaszycach. Polskie Linie Kolejowe przebudowały już dwa perony w Ostrowie Wielkopolskim, teraz trwają prace przy poprawie  trzeciego. Również w Witaszycach jest już wyższy, odnowiony peron. Ma nową nawierzchnię, wiatę peronową, ławki i tablice informacyjne oraz nowe oświetlenie. Peron został przystosowany do obsługi osób o ograniczonej mobilności. W drugiej połowie września br. ruszy przebudowa drugiego peronu.

Od kwietnia trwają prace przy remoncie torów między Ostrowem Wielkopolskim a Pierzchnem. Stare podkłady i tłuczeń wymieniane są na nowe. Równocześnie prowadzone są intensywne roboty między stacjami Biniew i Bronów. W następnej kolejności prace będą prowadzone między stacjami Taczanów i Pleszew oraz Środa i Pierzchno.

Prowadzone są także prace na czterech mostach m.in. nad Wartą i wiadukcie kolejowym. Stalowe konstrukcje są czyszczone i zabezpieczane antykorozyjnie. Po zakończeniu robót, pociągi pojadą szybciej i skróci się czas podróży. Prace realizowane przez Porr Polska Construction zakończą się we wrześniu 2017 r.

Lepsze podróże z Poznania do Kluczborka

Remont między Ostrowem Wielkopolskim a Pierzchnem prowadzony jest w ramach poprawy trasy Kluczbork – Poznań. To projekt, którego zasadniczym celem jest przywrócenie prędkości 120 km/h na całej linii. Dzięki zakończonym i prowadzonym remontom zwiększy się komfort i szybkość jazdy oraz poprawi bezpieczeństwo podróży.

W 2015 roku zakończono prace modernizacyjne między Ostrzeszowem a Kluczborkiem oraz rewitalizacyjne między Ostrzeszowem a Ostrowem Wielkopolskim i Środą a Poznaniem Starołęka. Obecnie prowadzone są także roboty między Poznaniem Głównym a Poznaniem Starołęka. Dotychczas na modernizację trasy Kluczbork – Poznań PLK przeznaczyły ok. 390 mln zł.