Bombardier otwiera nową halę produkcyjną w zakładzie we Wrocławiu

Bombardier otwiera nową halę produkcyjną w zakładzie we Wrocławiu

03 listopada 2016 | Źródło: Bombardier Transportation
PODZIEL SIĘ

Lider technologii kolejowych Bombardier Transportation uroczyście otworzył dziś w swoim zakładzie we Wrocławiu nową halę fabryczną o powierzchni 20,000 m2,  przeznaczoną do produkcji nadwozi pociągów dużych prędkości. W uroczystości udział wzięli główni klienci, przedstawiciele Rządu RP oraz władz samorządowych, posłowie na Sejm, przedstawiciele świata nauki i kluczowi partnerzy. W uroczystości uczestniczył również Stephen de Boer, Ambasador Kanady w Polsce.  

Fot. Bombardier Transportation

– Bombardier jest największym międzynarodowym inwestorem w branży transportu szynowego w Polsce. W naszych zakładach w Katowicach, Łodzi, Warszawie i Wrocławiu zatrudniamy ponad 1500 wysoko wykwalifikowanych pracowników – powiedział Janusz Kućmin, generalny przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę. – Inwestując w tak nowoczesną halę produkcyjną nadwozi rozwijamy zarówno umiejętności naszych pracowników, jak i możliwości naszego wrocławskiego zakładu. Spodziewamy się nawiązać jeszcze bliższą współpracę z polskim rynkiem i kontynuować dostarczanie sprawdzonych rozwiązań dla krajowego systemu transportu szynowego – dodał.

Nowa, wyposażona w unikatową technologię spawania laserowego 3D hala pomoże w realizacji dostaw cieszących się dużą renomą pociągów ICE4 dla Deutsche Bahn. Jednocześnie inwestycja warta niemal 250 mln złotych, wzmocni rolę wrocławskiego zakładu na rynku kolejowym.  

Zajmujący powierzchnię 190 300 mwrocławski zakład Bombardier specjalizuje się w produkcji nowoczesnych nadwozi i ram wózków dla wielu różnych pojazdów szynowych. Głównymi produktami zakładu są nadwozia dla lokomotyw Bombardier Traxx eksploatowanych w Polsce, Europie oraz na rynkach północnoamerykańskich, a także nadwozia dla nowych pociągów podmiejskich dla Hamburga (S-Bahn). W fabryce we Wrocławiu wyprodukowano do tej pory prawie 2400 lokomotyw i ponad 16000 ram wózków.  

Wrocławski zakład jest jedną jest jedną z najstarszych fabryk taboru kolejowego w Europie i jednocześnie najstarszą, stale działających fabryk taboru w Polsce. Produkcja na terenie zakładu rozpoczęła się już w latach trzydziestych XIX wieku, co oznacza około 180 lat tradycji w budowie taboru kolejowego w tym miejscu. Fabryka, znana od 1945 roku jako Państwowa Fabryka Wagonów (PaFaWag) została przejęta przez firmę Bombardier w 2001 roku.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Najważniejsza stacja LHS przejdzie modernizację systemu srk Najważniejsza stacja LHS przejdzie modernizację systemu srk
Następny artykuł Gliwicki zakład Newagu przed widmem całkowitej likwidacji Gliwicki zakład Newagu przed widmem całkowitej likwidacji