Remtrak może już remontować 240 wagonów PKP Intercity rocznie

Remtrak może już remontować 240 wagonów PKP Intercity rocznie

30 listopada 2016 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Zakończyła się warta 10 mln złotych modernizacja zaplecza technicznego Zakładu Usług Taborowych Remtrak w Idzikowicach. Dzięki nowej hali spółka zależna PKP Intercity będzie mogła naprawiać nawet 20 wagonów miesięcznie. W ramach inwestycji powstała nowa hala napraw wraz z malarnią. Rozbudowano też dotychczas istniejącą halę. Powstał również zbiornik retencyjny na wodę deszczową.

Fot. Remtrak

Rozbudowa zaplecza pozwoli na zwiększenie liczby wykonywanych napraw na poziomie P4 do 240 wagonów rocznie, głównie PKP Intercity, ale nie tylko. Prace mogą być wykonywane jednocześnie na pięciu stanowiskach. Wcześniej Remtrak mógł wykonać naprawy 15 wagonów miesięcznie. Inwestycja trwała 5 miesięcy.

– Oddawana dziś do użytku inwestycja pomoże urzeczywistnić wizję spółki, którą jest uzyskanie statusu nowoczesnego zakładu wykonującego naprawy i modernizacje taboru szynowego dla sektora przewozów pasażerskich i zapewniającego wysoki, stabilny potencjał działalności – powiedział Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury i budownictwa, podczas uroczystości otwarcia nowej hali.

Przedstawiciel resortu odpowiedzialny za kolejnictwo wyraził też przekonanie, że inwestycja przyczyni się do powstania nowych miejsc pracy i będzie skutkowała pojawieniem się korzyści dla lokalnej społeczności. Jak powiedział Zbigniew Ciemny, prezes Remtraku, firma zamierza zatrudnić ok. 100 pracowników. Obecnie pracuje tu 186 osób.

Zbudowany obiekt będzie stanowił duże wsparcie dla właściciela, którym jest PKP Intercity. Z nowoczesnym zapleczem technicznym naprawy taboru osiągną nowy poziom, w pełni zgodny z poziomem utrzymania przewidzianym w dokumentacji pojazdów. Ponieważ misją spółki jest świadczenie usług wysokiej jakości w zakresie napraw i modernizacji pasażerskiego taboru kolejowego, skutki uruchomienia nowej hali pozytywnie wpłyną na rynek utrzymania pojazdów kolejowych  – zaznaczył Bittel.

Głównym przedmiotem działalności Remtraku jest działalność usługowa w zakresie naprawy, konserwacji, remontów taboru kolejowego i sprzętu transportowego. Od początku istnienia spółki, podstawowym zakresem jej działalności była naprawa okresowa, początkowo rewizyjna, a od 2004 roku również naprawa główna, elektrycznych zespołów trakcyjnych, serii EN57. W 2005 roku nastąpiło rozszerzenie zakresu działalności o naprawę rewizyjną wagonów osobowych, przede wszystkim typu 111A. W 2009 r. Remtrak zaczął ściślej współpracować z PKP Intercity. To sprawiło, że zakład z Idzikowic rozpoczął intensywne naprawy wagonów typu 111A, 141A, 112A i YB. Nowy kierunek działalności spółki zaowocował zwiększeniem wolumenu naprawianych wagonów, wdrożeniem procesów restrukturyzacyjnych oraz decyzjami właścicielskimi w zakresie nabycia pakietu udziałów przez PKP Intercityod dotychczasowych wspólników, którymi byli: Pesa Bydgoszcz i Przewozy Regionalne.