Nawet trzymiesięczne wyprzedzenie prac osiągnęła Trakcja PRKiI na modernizowanym fragmencie linii radomskiej. W miniony weekend, wraz ze zmianą rozkładu jazdy, generalny wykonawca przekazał do użytkowania linię kolejową na odcinku od Warszawy Okęcia do Czachówka Południowego.
Łącznie zmodernizowano już blisko 21 km torów i sieci trakcyjnej, 18 rozjazdów, wybudowano 6 nowych peronów oraz zupełnie nową stację Warszawa Okęcie. Ruch na odcinku Warszawa - Piaseczno odbywa się dwoma torami, a wybudowanie dodatkowego toru odstawczego w stacji Piaseczno, pozwoliło na wdrożenie nowej organizacji ruchu. Dzięki temu część pociągów będzie mogła kończyć bieg w Piasecznie. W konsekwencji umożliwi to zwiększenie przepustowości linii i częstotliwość kursowania pociągów na najbardziej obciążonym odcinku. Dodatkowo wykonane prace przekraczają założony przez wykonawcę harmonogram o ponad 3 miesiące, co daje dużą szansę na zakończenie prac modernizacyjnych w trzecim kwartale 2017 r.
– Przyspieszanie było możliwe dzięki ogromnemu zaangażowaniu naszych pracowników i mobilizacji potencjału wykonawczego Trakcji PRKiI – mówi Robert Kuczyński rzecznik spółki. – Odpowiednio wcześnie zgromadziliśmy wszelkie potrzebne materiały i sprawnie zorganizowaliśmy pracę blisko 500 pracowników budowlanych i operatorów sprzętu, którzy wykonywali zadania w 8 branżach przez 24 godziny na dobę. Cieszymy się z dotrzymania zobowiązania, jakie złożyliśmy PKP PLK, dzięki czemu pasażerowie z linii radomskiej odczuli poprawę oferty przewozowej.
Do końca roku wykonawca planuje przekazanie do eksploatacji dalszych elementów infrastruktury kolejowej, w tym: 4,5 km nowego układu torowego w kierunku Chynowa, 11 rozjazdów i nowego dwukrawędziowy peronu na stacji Czachówek Południowy.