Krótsza podróż pociągiem ze Skarżyska do Sandomierza

Krótsza podróż pociągiem ze Skarżyska do Sandomierza

29 grudnia 2016 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Skrócenie czasu przejazdu, nowe przystanki i stacje – takie udogodnienia przyniosą prace modernizacyjne PKP Polskich Linii Kolejowych na odcinku Skarżysko Kamienna – Sandomierz (linia nr 25). Na projekt szacowny na prawie 340 mln zł z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia PLK ogłosiła przetarg.

Fot. Duży Bartek, Wikimedia

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na roboty budowlane w ramach projektu pn. „Prace budowlane na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz” PO Polska Wschodnia.

Znacznie krótszy czas przejazdu

Po modernizacji znacznie skróci się czas przejazdu pociągów pasażerskich: w relacji Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski aż o niemal połowę (z 48 min. do ok. 26 min.), natomiast na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz do nieco ponad 1 h. Czas przejazdu pociągów regionalnych skróci się o 12 minut, czyli o 30%. Po zakończeniu inwestycji będzie możliwe przywrócenie regularnego ruchu pasażerskiego na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz.

Nowe tory i urządzenia

W ramach modernizacji 98 km zelektryfikowanego odcinka planowana jest wymiana ok. 100 km toru i 100 rozjazdów. Pociągi nie będą miały ograniczeń do 50 km/h i pojadą szybciej z prędkością 100 - 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych.

Prace na tym odcinku zakładają również zwiększenie przepustowości linii dzięki nowym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym oraz modernizacji urządzeń na nastawniach. Przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych podniesie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym

Nowe perony i obiekty inżynieryjne

Na odcinku między Skarżysko-Kamienną a Sandomierzem PLK przebuduje perony. Będą wyższe i wygodniejsze dla pasażerów oraz wyposażone w nowe oświetlenie i lepiej oznakowane. Zostaną również wyremontowane, przebudowane lub zbudowane nowe obiekty inżynieryjne.

Podpisanie umowy na „projektuj i buduj” planowane jest w listopadzie  2017 roku. Prace budowlane rozpoczną się w lipcu 2018 roku. Zakończenie robót przewiduje się do lutego 2021 roku. Aby utrzymać wymaganą przepustowość linii, pomimo prowadzenia prac przy zachowaniu ruchu jednotorowego dwukierunkowego, w 2018 roku przewidziane jest wprowadzenie komunikacji zastępczej.