Oferta Torpolu została wybrana przez PKP PLK jako najkorzystniejsza spośród siedmiu złożonych w przetargu nieograniczonym na wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych na linii kolejowej nr 395 Zieliniec – Kiekrz oraz budynku nastawni na stacji Poznań Piątkowo. Firma oczekuje obecnie na zakończenie postępowania i podpisanie umowy.
Zakres prac w ramach projektu pn.: „Prace na liniach kolejowych nr 394, 395 na odcinku Poznań Franowo – Zieliniec – Kiekrz” przewiduje modernizację najważniejszych elementów infrastruktury kolejowej w torze nr 2 od km 3,300 do km 4,500, od km 9,000 do km 13,353 oraz od km 14,635 do km 19,330 tj. kompleksową przebudowę nawierzchni torowej i podtorza wraz z wymianą 5 rozjazdów na stacji Koziegłowy, sieci trakcyjnej i urządzeń SRK, a także 9 przejazdów kolejowo-drogowych, jak również 11 obiektów inżynierskich.
Gruntownej rewitalizacji ma zostać poddany także budynek nastawni na stacji Poznań Piątkowo. Wykonawca zobowiązany jest wykonać dokumentację projektową i powykonawczą oraz uzyskać wszelkie niezbędne zgody na jej realizację według formuły „projektuj i buduj”.
Kryterium oceny oferty stanowiły cena (60%) oraz czas zamknięć torowych (40%).
Wartość inwestycji to 24,8 mln zł netto, z czego koszt robót, które ma przeprowadzić Torpol wyniesie 17,3 mln zł netto. Prace mają zakończyć się do 20 października 2017 r.